Skiller vi oss for lett?

Posted: 1. November 2010 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer

Det er voldsomt fokus på skilsmisser for tiden. I helga skreiv VG at vi skiller oss for lett, og i dag er saken at vi kan bli syke av å skilles.

Vel, jeg vil heller komme med følgende påstand: Vi inngår forpliktende parforhold alt for, alt for lett. Og det gjør vi fordi samfunnet forventer det av oss. Det passer nemlig best for samfunnet og pengekassa og kristenfolket at vi lever sammen to og to, aller helst gifter oss.

Dermed er resultatet at noen lever litt for lenge sammen uten at det helt var planen. Også er et annet resultat at vi som da ikke velger å leve sammen med noen andre, enten fordi vi ikke vil eller fordi vi rett og slett ikke finner noen som vil leve sammen med oss, vi blir deppa. Og syke, om dere vil. Fordi vi ikke kan leve opp til det som forventes oss. Skiller vi oss for lett? Nei, alt er bare veldig, veldig vanskelig for oss, bort sett fra å reise på 2 ukers uannonsert ferie eller spontanfyll. Og sistnevnte blir man jo også syk av.

Grattis, VG, dere har strålende fokus.

Comments
  1. Fjordhild says:

    Eg trulova meg og ekta meg, fekk 3 unger, men oppdaga tidleg at hannen min hadde mindre organ enn eg, og ikkje kunne bylgja meg i seriar av orgasmer. Eg sa til han: du har ikkje store nok kuk. Så tok eg borna og sparka han ut or heimen. Snart fann eg ein diger kukmann som flytta inn, og høyrde kortstundes at min fyste hanne hadde teke livet sitt i fornedring. Ungane vart fortvivla. Men eg sa at no fekk dei lære seg realitetane, at små kuker skal døy og svære kuker skal komme inn i alle kvinnfolk. Nå kjeme eg i orgasmer heile tida. Eg vart også kåt av å fornedre småkuken. Han hadde ikkje evna å tilfredstille meg, og fortente ikkje betre.

  2. Big Dick says:

    Er man singel så slipper man unna skilsmisseproblematikken, et gode det kan være verd å ta vare på…..

  3. arne says:

    At man gifter seg for lett er muligens korrekt. Men jeg er i hvertfall helt enig i at man skiller seg for lett. Delvis kan vel det skyldes at man burde tenke seg om to ganger før man gifter seg.

    Men det er ikke den eneste årsaken. Samfunnet har blitt veldig individfokusert de siste tiårene. Alt handler om at den enkelte skal realiserer seg selv. Man skal skape seg det perfekte liv hvor alt er en dans på roser. Samfunnet sine behov tillegges mindre vekt i dag en tidligere.

    Jeg er ikke kristen og har heller ingen penger (skjønner ikke helt den koblingen…), men jeg ser likevel at når sosiale normer endrer seg veldig mye over kort tid så kan det ha uforutsette konsekvenser. Sier ikke at utviklingen har vært feil, kan godt være at summen er positiv selv om negative utslag kommer fram. Er egentlig vanskelig å vurdere når man sitter midt opp i det og har fått de nye liberale verdiene inn med morsmelken.

    Men om noen tror de kan ordne seg et liv hvor de går rundt i en lykkerus og er forelsket hver eneste dag så bør de tenke igjen. Vil dessuten si at når man har barn, så bør terskelen ligge mye høyere for en skilsmisse. Det skal koste litt å være en mor eller en far.

  4. antigirl29 says:

    Gode poenger. Angående pengekassa, så mente jeg at livet er mye dyrere om man er singel.

Leave a Reply

