100 roser og feit kremfløte (Norges verste interiørblogg, del 9)

Posted: 29. October 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Noen gang lurt på hvordan en verden dynka i feit kremfløte ville sett ut? I dagens Shabby fredag har turen kommet til Villa Creme. Hvis man ser bort fra skrivefeil og orddelingsfeil og syk metaforbruk og at jeg hater ordet creme med alt det innebærer, er det fortsatt mange ting som irriterer med denne bloggen.

Det er Camilla på 32 som skriver fra sin kremete villa, og det går ganske klart fram at hun har nok av penger å ta av. Et typisk tegn på mye penger og null smak er f eks at hun fikk skjerf og lommebok fra Louis Vuitton til bursdagen sin og nå ønsker seg toalettmappa. For ikke å snakke om at hun faktisk har et helt skap dedikert til veskesamlingen sin. Fy faen, det burde være en mulighet til å sile ut mennesker på bakgrunn av hvorvidt de liker brune ting med LV-logo på. Og de som lider av det utstrakte Wannabe-Carrie Bradshaw-komplekset med hangup på vesker og sko.

Bloggen handler også en del om datteren på 2 år, Madeleine Victoria, og særlig handler det om å pynte datteren omtrent på samme måte som man pynter huset, det vil si i kremfarger. Kanskje ikke så rart, det, når man kaller opp ungen etter begge de svenske prinsessene. Yndligsmerket er Little Darlings, og om du ikke er så rik som Camilla, så kan du kanskje kjøpe noen av de brukte tingene hun legger ut på bloggen. Skjønt ikke vet jeg hva du skal med en luxus coat dress i størrelse 18 måneder.

Ellers er vel Camilla som interiørbloggere flest. Hun maler alle ting hvite og skriver noe på dem. På barkrakkene står det for eksempel monsieur og madame. Yikes. Men det verste med de interiørbloggerne som har penger, er at de kjøper dyre ting og ødelegger med maling. Jeg mener, en ting er de som kjøper falleferdige skap som de maler litt på, men en annen ting er de som kjøper antikviteter. I fine tresorter. Som de så maler hvite og sliter ned kantene på. Det er i sistnevnte kategori vi finner Camilla, og derfor gjør det litt ekstra vondt å lese bloggen hennes.

En annen ting er at jeg tipper vi har å gjøre med et klassisk eksempel på at mannen tjener pengene og dama bestemmer hva de skal brukes på. Jeg har noen ganger tatt meg i å lure på hva egentlig mannfolka til disse bloggerne mener. Altså hva hadde du tenkt om du hadde tjent masse penger bare for at dama di skulle bruke dem til å gjøre huset du har kjøpt om til et hus med rom som passer hennes, og bare hennes, ultrafeminine stil?

Vet ikke helt om jeg har noe godt svar på dette, kan jo hende mennene til interiørmafiaen har et noe annet, eller manglende, syn på innredning. Men utsagn som disse fra Camilla, får meg til å tvile: “Vi har et nydelig service vi ønsket oss til bryllupet. Det er hvitt med sølv-kant. Men…. Jeg ville egentlig ønske oss dette, men mannen syns det lignet papp-asjetter! Så det var han ikke med på. Derfor gikk jeg rett og kjøpte det likevel en stund etter vi hadde giftet oss. Fruens vilje vet dere…. ”

Jaja, Camilla og mann om dette. Her er uansett noen høydepunkter:

Little darlings luxus coat dress. Til salgs, folkens! Og nei, den er ikke til dukker, men til ordentlige barn.

100 hvite roser, det skal Camilla ha når det er helg. 100 fuckings roser!

Typisk eksempel på skap som skal gjøres hvitt og shabby. Triste, triste greier

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om dette, jeg. Det blir for mye for meg, rett og slett.

I tilfelle dere lurte: Dette er barnerommet. Eh...

Comments
  1. Mirthful says:

    Jeg foreslår at vi spleiser på fingermaling til Madeleine Victoria til jul. Og paintball-gevær til mannen i huset, kanskje.

    Jeg skjønner ikke hvordan du skal klare å få en vinner i denne avstemningen, forresten, jeg stemmer jo på ny blogg hver uke.

    • antigirl29 says:

      Fingermaling er allerede på vei i posten. Det er en giveaway fra meg til Madeleine Victoria.

      Jeg vet, jeg sliter veldig med å kåre en vinner sjæl, så dere må hjelpe meg!

      • Mirthful says:

        Jeg føler også at jeg er litt bekymret for at nevnte Madeleine Victoria tilsynelatende fortsatt sitter i babystol. Jeg har prøvd å være generøs i hele dag og resonnert at hun sikkert ville selv (siden jeg selv har en i huset som synes det er kult å sitte i babystol på kafé), men jeg klarer ikke å la være å lure på om dette er daglig kost.

        Nå skjønner jeg jo at ikke du kan gi noe dementi (typen: “Nei, vi bare ryddet i kjelleren og hun så stolen og INSISTERTE på å få spise lunsj i den”), men likevel. Jeg kjenner at jeg er svært glad for at hun skal få fingermaling.

  2. Marte says:

    Hahaha, er det rart eg alltid gleder meg til fredag?XD

  3. antigirl29 says:

    Gudskjelov for Gudskjelovkvelden. God helg!

  4. VillaCreme says:

    Hei Magnhild(!!!)

    Jeg skjønner at du er bitter på verden, det hadde jeg også vært hvis forelderene mine hadde døpt meg med nordeuropas styggeste navn. Men det kan jo ikke du noe for… Det som kanskje er hakket mer tragisk er at du selv fremmer wanna-be idealet!! Hvem har med seg en Moore sigarett på bildet av selg selv liksom?
    Det er jo slike rikmannsfruer som meg som røyker Moore…
    Du (altså damer med bart) kler vel bedre rullings!

    Ellers kan jeg oppdatere deg at jeg fikk det jeg ønsket meg servert på sengen idag: LV toalettmappe servert på sengen med 200 roser. Bilder du kan kose deg med kommer på bloggen senere!
    Nå skal jeg på spa mens hushjelpen tar seg av huset og middagen.
    Unner deg faktisk å ha den følelsen selv en vakker dag. Livet er herlig!

  5. antigirl29 says:

    Ja, noen Frognerfitter har det bedre enn andre, gitt. Jeg røyker ikke. Det er nesten så trashy som å gå på spa.

  6. VillaCreme says:

    Da er det jo veldig logisk å ha med en sigarett med på bildet… Sier jo mer enn nok om ditt komplekse indre!

  7. antigirl29 says:

    Ja, komplekse ting kan være litt vanskelige.

  8. antigirl29 says:

    Gratulerer med dagen, forresten!

  9. Lene says:

    HAHAHAHAHAHA Veldig bra Magnhild (nordeuropas styggeste navn !?!?!? og det kommer fra en som har gitt datteren sin navnet Madeleine Viktoria! Unnskyld.. Victoria med c….en svært populær bokstav hos småby oppkomlinger). Og vi som ikke bare legger inn “nesegrus beundring” kommentarer er misunnelige……

    • Anonymous says:

      At dere gidder, hvor gamle er dere egentlig?
      Hva med å prøve å være hyggelige?
      Slenge drit frem og tilbake, for en syk glede…

  10. Linn says:

    Du kan virkelig ikke være frisk, du Magnhild…
    Hvorfor i all verden har du så vondt av folk med penger og god smak?

    Tenker du og Camilla har rimelig ulik smak når det gjelder det meste, men hvorfor lider du av det?

    Vet ikke hvordan du har det hjemme, men Camilla har jo et drømmehjem i de flestes øyne. Og lille vakre Madeleine Victoria er vel sjeldent heldig som har fått en slik kreativ mamma. Undrer meg over din negativitet her…

    Er det litt misunnelse her, eller er du bitter på tidligere hendelser og opplevelser i livet??

    Trenger du noen å prate med som kan hjelpe deg over det værste??
    Dette er interesseant psykologi.

  11. Mimmi-Leone says:

    Så bra, må si jeg liker at du setter fokus på nettopp disse tingene:
    “En annen ting er at jeg tipper vi har å gjøre med et klassisk eksempel på at mannen tjener pengene og dama bestemmer hva de skal brukes på. Jeg har noen ganger tatt meg i å lure på hva egentlig mannfolka til disse bloggerne mener. Altså hva hadde du tenkt om du hadde tjent masse penger bare for at dama di skulle bruke dem til å gjøre huset du har kjøpt om til et hus med rom som passer hennes, og bare hennes, ultrafeminine stil?”
    Samt en del andre ting du nevner i akkurat dette innlegget.
    Fortsett med shabby fredag, ser frem til å lese mer.
    En kan også undres at de av bloggerne som ofte når høyt opp på topp listene, er de med penger, mange penger.
    Men vi liker vel en fake verden og det å kunne la oss lure av alt som tilsynelatende glitrer!
    Marianne

  12. VillaCreme says:

    Det er 100% frivillig å leve sammen med meg, i motsetning til Magnhild så har jeg faktisk opptil flere som gjerne hadde ønsket seg det;)

  13. Hunken says:

    Til Chatrinel!!!

    Hvordan i helvete kan du si at ho likner på en lubben bimbo????
    Du må jo være ytrolig trangsynt å dum! hadde du hatt litt vett så ville du spart deg for den uttalelsen å heller holdt kjeft! Blir så utrolig forbanna på sånne som deg som uttaler deg om ting du ikke har greie på. For meg så ser ho ut som den flotteste å peneste jeg har sett, å jeg syntes ho har helt klart den beste interiør bloggen:)
    Sånne som deg Chatrinel har sikkert et jævlig alvorig problem å se flotte å pene mennesker!!!

  14. antigirl29 says:

    Eh, dere får bare bitche dere i mellom. Men selv hvor ond noen av dere syns jeg er, så liker jeg ikke persontrakasserende kommentarer her inne, så jeg har sletta kommentaren din, Chatrinel og en del av din kommentar, Hunken. Grow up.

  15. ego82 says:

    aaaah, har alltid lurt på hvorfor folk innreder hjemmene sine i totalt hvitt….. kjempeUPRAKTISK!!!! hvor ble det av farger og litt “clutter” i krokene, og ikke minst PERSONLIGHET i hjemmet???

    • Villacreme says:

      Jeg har ikke innredet huset mitt totalt hvitt!
      Hva som er praktisk spiller vel ingen trille for andre enn den som må vaske og holde orden på ting?
      Clutter finnes selvsagt også i mitt hjem, men det er vel kun en promille som er ute etter å lese blogger som viser det frem…

      Men du kan gjerne komme på en omvisning hos meg ego82, velkommen skal du være:)

Leave a Reply

