Hvorfor er jeg Antimagnhild?

Posted: 28. October 2010 by antigirl29 in Gråblogg

Jepp, noen ganger lurer jeg virkelig på det. Hvorfor har jeg så enormt behov for å være sinna og annerledes og bare så innmarri anti? Ca siden jeg ble født har det  vært et poeng for meg å skille meg ut. Jeg har aldri skulle vært sånn som de andre. For jeg er bare annerledes, liksom. Men hvorfor det, egentlig?

Hvorfor har jeg alltid måttet gå i svart når de andre går i pastell? Hvorfor har jeg bevisst ikke likt ting fordi andre liker det? Hva er poenget med å ta så sinnsykt avstand? Jeg tror det har en sterk sammenheng med mitt behov for å tenke selv og hevde meg. Jeg får bare angst når alle går i flokk og liker ting fordi andre gjør det, har på seg ting fordi andre har det, skriver interiørblogg fordi andre gjør det, ligger med folk fordi andre liker dem. Jeg mister liksom litt respekten for folk som er en del av gjengen og får behov for å være utenfor.

Men ofte har jo bare resultatet vært at jeg ikke passer inn noe sted. Og har jeg egentlig oppnådd noe med det? Jeg er singel og 29 år. Jeg har riktignok en god jobb, men ingen å dele inntekta mi med. Jeg har mange gode venner, men ingen jeg identifiserer meg helt med. Jeg har lest masse sære bøker, men kjenner ingen som har lest de samme. Og mange ganger tenker jeg på hvordan livet mitt hadde vært om jeg bare hadde gått på sykepleieren og hatt langt, blondt hår og lest Dan Brown og fått barn som 22-åring.Er faktisk ikke sikkert det hadde vært så ille. Og kanskje hadde jeg ikke behøvd å tenkt så mye på hva jeg vil med livet mitt. Det hadde bare vært der, liksom.

Eller hva tror dere? Er det egentlig noe vits i dette opprøret?

Comments
  1. Big Dick says:

    Å være opprørsk og anti alt mot alt og alle har vel liten hensikt. Og å gå sine egne veier kan vel i verste fall gjøre en såpass spesiell at man har få referansepunker mot A4 eller gjeldende norm om du vil. Jeg kjenner meg vel igjen selv i din beskrivelse av egen personlighet. Men passer på å si fra og være opprørsk kun når dette har noen hensikt. Jeg velger med andre ord selv hvilke slag jeg orker å delta i.

    Og det finnes mye god trygghet i vaner, rutiner og A4 liv også da….

  2. motorpotet says:

    Kanskje det er frihet det handler om? Det er det for min egen del tror jeg. Og for meg er nok hensikten med det personlig. Dvs. jeg kan godt gjøre narr av disse pastell-menneskene, men det er uvesentlig om andre vet at jeg tenker slik. Utenom vennegjengen kanskje.
    Ellers synes jeg stolthet over utseende og uvesentligheter (min vurdering naturligvis) er fantastisk irriterende.

    Hva slags bøker leser du da? Selv så liker jeg bl.a bøker av Neil Gaiman.

  3. Anonym says:

    Jeg kjenner altfor mange personer som deg. Du er ikke den eneste som er “annerledes” bare for å være det. Du er akkurat som mange andre.

Leave a Reply

