Liv Ullmann snakker ut

Posted: 23. October 2010 by antigirl29 in Kjendisene snakker ut, Kjendiser, Magnhild og kjendisene, superkvinner, Trykt og utrykt
Tags:

Liv Ullmann reiser for tida rundt med Riksteatret i en turnébuss, og spiller Lang dags ferd mot natt over hele Norge. Et skup å få den dama på scenen i Norge igjen, men de siste fem månedene har norske media hengt seg fullstendig opp i det faktumet at dama reiser rundt i Norge i buss. Nå seinest for et par minutter siden greide Viggo på lørdag å starte et dybdeintervju med Liv Ullmann med å spørre om hvordan det er å reise rundt med buss. Veldig gøy for Liv å få så gøyale spørsmål.

– Hvordan jeg sitter inne i bussen? Jo, når jeg sitter i bussen smiler jeg litt og har den ene hånden oppi den andre hånden. Det er en veldig behagelig måte å sitte på. Jeg smiler helst med munnen lukket, men hvis jeg ser noe skikkelig fint der ute, må jeg smile sånn at tennene vises.

– Jeg liker veldig godt å sitte med det ene benet over det andre inne i bussen. Hvilket ben jeg har over det andre? Jo, nå skal du høre: Jeg synes det er veldig fint å ha det høyre benet over det venstre benet. Det er mest behagelig for meg når jeg kjører buss. Men noen ganger bytter jeg selvfølgelig. Det må man jo gjøre inne i bussen.

– Ja, jeg har jo en fast plass inne i bussen. Mitt eget sete da, kan du si. Men noen ganger går jeg fram i bussen og setter meg sammen med bussjåføren og ser ut. Hvordan det er å se ting fra fronten i stedet for fra siden? Jo, det er klart det er litt annerledes. Et annet perspektiv. Litt bredere og litt mer oversiktlig. Og kanskje litt større, siden vinduet foran er større enn vinduene på siden.

– Hvem jeg er sammen med inne i bussen? Jo, det blir jo gjerne de andre som er i bussen det da. De jeg reiser rundt med. Jeg sitter jo mest på min plass og de andre på sine plasser, men vi snakker jo sammen. Noen ganger snakker jeg med Bjørn Sundquist. Det er hyggelig. Hvor han sitter hen i forhold til meg? Han sitter et litt annet sted i bussen. To rader lengre fram. Om jeg synes det er langt unna? Vel, det går greit. Vi er jo i samme buss.

– Det hender jeg fotograferer litt inne på bussen. Hva jeg fotograferer? Nei, det blir mest ting på utsiden av bussen. Ting vi kjører forbi. Hus og landskap og sånn. Hvor fort bussen kjører? Nei, det vet jeg ikke helt, men jeg regner med at vi holder oss innenfor fartsgrensene. Hva som er fartsgrensene? Det er jeg litt usikker på, for jeg bor vanligvis ikke i Norge. Men det gjør kanskje du?

– Ja, som sagt har jeg mitt eget sete i bussen. Hvordan jeg finner fram til mitt eget sete? Jo, det står navnet mitt på et skilt. Hva som står på skiltet? Liv Ullmann, det er det jeg heter. Hvem jeg er? Jeg er en kjent skuespiller og regissør, som for tiden tar buss.

Leave a Reply

