5 kjendiser om: Sex i bibelsitater

Posted: 21. October 2010 by antigirl29 in 5 kjendiser

Velkommen til min nye spalte, 5 kjendiser om. Vi har jo så mange kjendiser her i Norge, og de vil jo så gjerne uttale seg om ting, så jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse her.

Første tema er inspirert av tidenes flaueste flaue Dagsrevyen-innslag med Einar Gelius som gjest i studio i går. Borte er alle prinsipper om uavhengig og nøytral presse når nyhetsanker Jarle Roheim Håkonsen, tydelig flau og indignert på vegne av hele Norge, hiver et bibelsitat opp på veggen og mener Einar Gelius er rå og har for seksualiserte briller på. Og når han underbygger det hele, mens jeg gjemmer meg under sofaen i skam, med å unnskylde at han snakker om oralsex så tidlig på kvelden.

Eh. Jeg syns Einar fortjener en litt mer respektfull behandling enn som så. Men poppis som han er akkurat nå, fikk jeg ikke tak i han. Fem andre taletrengte var imidlertid lett å finne.

Spørsmål til de 5:
Hvilke seksuelle referanser ser dere i bibelsitatet “Å, om min venn ville komme til sin hage og nyte den herlige frukt” (Høysangen 4,16)?

Svar fra de 5:

“Ja, frukt er jo veldig viktig for et balansert kosthold. Hah, jeg sa det før Fedon. Og sex er bra trening, så hvorfor skulle ikke Gud syns at det var viktig? Sex og politikk er to sider av samme sak, vet du. Jesus var sikkert mot feite folk han også, ikke sant?”
Kari Jaquesson
Såkalt treningsguru og grunnlegger av organisasjonen Sex og politikk

“Æh syns det e så veldig, veldig fine ord. Tenk at æh ska få love te å oppleve alle de fine og vktige ordan. Det e så veldig, veldig fint og æh bli så imponert inni mæh”.
HKH Mette-Marit
Kronprinsesse og høy beskytter for det meste som er bra. Sikkert også sex

“Dette beviser bare det jeg har sagt. Sex er det eneste som betyr noe, også i bibelen. Husk at Abel hadde astma og Noa var albino, så hvorfor skulle ikke Jesus pule? Jeg vet at jeg støter noen nå, men det er nødvendig for prosjektet mitt”.
Karl Ove Knausgård
Forfatter med eksponeringsbehov. For enhver pris.

“Eg har alltid lurt på om det er Mr Big eller Aiden som er den rette mannen for Carrie. Eg meine, dei e jo så kjekke begge to. Men eg grine uansett. Ja, for det e vel Sex and the City me snakke om, ikkje den andre bibelen? Eg elske Sex and the City, altså”.
Tone Damli
Eksponeringsglad nullkunstner

“It’s the penis talking. Look, look it’s the penis. It’s talking”.
Henrik Thodesen
Humorist mest kjent som Wayne Rooney’s penis

Leave a Reply

