Fedon vs Kari

Posted: 20. October 2010 by antigirl29 in Magnhild realitetsorienterer

Kari Jaquesson og Fedon Lindberg krangler så fettet spruter i tabloidene for tida. For mens Kari mener Fedons kur ikke funker og beskylder han for å tjene penger på andres fedme, hiver Fedon beskyldningene tilbake og viser til glasshus og fastleger og det som verre er uten at noen av oss egentlig bryr oss.

Jeg må innrømme at mens jeg syns Kari er ei kul dame, så har jeg aldri hørt på noe av det hun har sagt. Fedon, derimot, han har jeg faktisk hørt på. For han var faktisk en av de første til å si at man måtte tenke på karbohydrater og spise mindre brød og pasta og sånn. Og jeg tror det fikk positive følger for mange nordmenn, meg selv inkludert.

Så var det de penga. Dessverre så er det sånn at de fleste som får oppmerksomhet her i verden også tjener penger på det. Og de færreste jobber gratis. Men de tjener ikke dermed penger på andres ulykke, men heller på den gode jobben man gjør og den relevansen den har.

Kanskje burde disse to begrave konkurranseøksa og tenke litt mer på sitt eget omdømme enn den andres.

Comments
  1. Jeg- says:

    Men gjett hvem som tjener mest av de to? Kvinnfolket har uforskammet høy inntekt, men på den annen side har sikkert mannfolket et AS som har eget regnskap (glupt). Når disse yrkesslankeekspertene begynner å “krangle”, vet man at det virkelig er penger i spekk.
    Lavkarbo er forøvrig smart,- det var aldri meningen at kostholdet vårt skulle bestå av nesten bare karbohydrater, spesielt ikke når vi sitter på ræva mesteparten av livet. Moderne samfunn.
    Jeg blåser i hva sjokolade, potetgull, kaker, kjeks og brus koster. Ikke min greie, det der stoffet, så de kan gjerne ha polpriser på det . Det har de vel forresten snart? Kiloprisene på hyller i butikken ser uforskammet høy ut. Jeg er flink og kikker på “godsakene” mens jeg går forbi.

    Bare ikke ta kaffen fra meg.

  2. Lisa says:

    Jeg heier på Fedon, i perioder der jeg følger “Fedon-kostholdet” føler jeg meg smashing, kan på det varmeste anbefales! Men fy faen så luta lei en blir av makrell-i-tomat-salat-pumpernikkelbrød-og-kyllingfileter i lengden, etter en stund selger jeg gladelig bestemora mi for en stor og saftig hamburger…

  3. Bjørn says:

    Jeg gikk ned 13 kg på 2 mnd med å legge om til lavkarbo. jeg spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett. Så, det funker med lavkarbo. Ja. det funker å trene og. det er bare så mye mye mer jobb.

  4. Alexander says:

    Kari er på ville veier når hun skal angrepet på en pionner som Fedon har stått for.Det var nesten unntakkstiltand her til lands datiden han advart set nørske folk om potet som kilden til fedme.Han anbefalt LAVAKARBO- DIETT.Helse spesialistene i sin stod i front mot Fedom til debatt fra tv2 til nrk.Til slutt mannen fikk stjerne status for mange som lidet av vekten sin,selve Karl i Hagen sagt den gangen hvis jeg huske på at han kutt ut poteten /karbohydrat/ derfor han gikk ned i vekten i nok med det anbefalt Fedon.Hvorfor kari oppfører som hun i godt å vite.Misunnelse? Janteloven?

  5. Vidar André Andersen says:

    Jeg har vært veltrent tidligere, slank, men spist feil og lite trening siste syv årene. For 3 måneder siden begynte jeg å spise slik fedon anbefaler, men jeg følger ikke annet enn å kutte ut de dårlige karbohydratene. Før har jeg aldri fulgt noe diett, men ville teste. Etter en måned dro jeg inn tre hakk på beltet, og nå 3 måneder senere har jeg dratt inn fem og en halv. Ansiktet har blitt markert slik som før, føler meg mye bedre, mer energi. Resultatet har sjokkert meg. At hun går så hardt ut mot Fedon forstår jeg ikke. Hun er for lite ydmyk, kverrulant, og kjepphøy. Måper over ordene hennes og hvorledes utstrålingen hennes er under debatter. De som er litt vise, blir kjepphøye, de som ER vise, vet at de ikke alt vet. Spiller null rolle hva hun sier, jeg vet jo så godt hva som skjedde med meg etter 3 måneder. Nå har jeg ikke trent på en måned, og likevel blir jeg slankere. Spiser mer enn før, mer fett og grønnsaker og kjøtt.. Men jeg går ned i fettmengde. Kroppen er blitt slik den var for syv år siden. Hvordan går det ann på 3 måneder???? Jo jeg gjorde slik Fedon anbefaler.. OG har vi ikke spist slik i flere hundre tusener av år?

    Skremmer meg at de som er aktive i helsenorge er så påståelige, lite ydmyke for at de ikke alt vet, og Kari har rett og slett mensen, eller er hormonel for tiden.

    Man skal trene, og man skal spise riktig. Er jo ingen motsetning. Pissepreik Kari. Du begynner å bli irriterende kjepphøy!!

Leave a Reply

