Klokkespill på avveie

Posted: 18. October 2010 by antigirl29 in Bare lysegrå

Det gamle klokkespillet fra Oslo rådhus er stjålet. Jeg ser med skrekk og gru på hvilke konsekvenser dette kan få.

For hva har tyvene tenkt å gjøre med klokkene? Et alternativ er jo å spille på dem. Det er jo en rimelig eksklusiv opplevelse å spille på det klokkespillet, så skjønner det. Men det er en grunn til det. Og jeg håper for Guds skyld de har tenkt å spille langt unna meg. Diskret blir det uansett ikke.

Ellers så kan det jo hende at vedkommende har tenkt å stille ut klokkene et sted. Det er jo fine greier, men store er de. Hvem vil egentlig ha en monsterklokke i stua? Og hva skjer når vedkommende skal flytte? Disse klokkene kan jo ta livet av enhver flyttemann.

Så sannsynligvis er det denne materialverdien. Det er jo bronse, dette. Men seriøst da, folkens, hva skal dere egentlig med 2,1 tonn bronse? Er det ikke i overkant mye? Og hva skjer med dem som skal håndtere det?

Jeg følger spent med på jakten etter de forsvunne rådhusklokker, for dette er for meg et mysterie.

Leave a Reply

