Shabby fredag: Prinsessa fra Ålgård (Norges verste interiørblogg, del 7)

Posted: 15. October 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Uansett hvor kul du er, og uansett hvor kule barn du har, sjansen er stor for at du og de eventuelle barna en gang har gått gjennom den redselsfulle perioden da alt handla om prinsesser. Noen av oss har gladelig fortrengt den. Andre er stuck der ennå – i en alder av 34. I dagens shabby fredag besøker vi Prinsesse Elin og hennes prinsessehus.

Welcome and Enjoy, står det øverst på bloggen Prinsesse Elin – Livet i Prinsessehuset. Det må jeg bare si, at jeg sliter litt med enjoy. Jeg mener, allerede i tittelen har ordet prinsesse blitt brukt litt for mange ganger. Hva er greia med å titulere seg selv prinsesse, liksom? Jeg tror ikke hun er Märthas uekte søster, og jeg tviler på at hun er fra Monacco også, selv om det nok er mer sannsynlig. Ingen vet tross alt hva Rainer har drevet med etter Grace tok kvelden.

Det kan jo også hende at Elin er litt forvirra. Hun bor jo i Ålgård, ikke langt fra Kongeparken. Kongeparken og prinsessehuset, ikke sant. Men nei, jeg tror ikke det er der det ligger heller. Heller i en misforstått framstilling av seg selv som søt og barnslig og uskyldig. Det er en framstilling som funker best når man er 4 og faktisk er søt og barnslig og uskyldig spør du meg.

Vel, så var det interiør. Elin er ei av de som gjør at jeg lurer på om interiørbloggere går på speed: Hun står opp, sorterer fem kurver skittentøy, vasker hele huset, hekler en sak og blogger om det før andre overhode har tenkt tanke på å løfte hodet fra puta. Seriøst, jeg blir ikke imponert over sånt, bare irritert. Hvis du våkner tidlig om morgenen med mye energi, så bruk det på en god morgenpulings og chill.

Som ei god prinsesse, er Elin i gang med juleforberedelsene. Det er noe som fasinerer meg. Hvorfor i helvete er disse interiørbloggerne i gang med jula allerede i september? Er det fordi de har skrevet om absolutt alt i huset sitt og ikke har noe mer igjen å skrive om? Nei, ikke i Elins tilfelle. Hun driver nemlig og pusser opp, så hun har nok å skrive om, og det er i alle fall litt interessant, for ting endrer seg ganske mye, så kudos for det.

Det er forøvrig litt av hvert i denne bloggen. Skrift på veggen og hvite ting og fattigmannssølv og dere vet. Og kurs i strykemerker, f eks. Rimelig inngående kurs. Går over flere bloggposter. Slikt no må en prinsesse kunne. Jeg er forøvrig megafasinert av at hun kaller Excel for XL. Mener hun seriøst at det heter det? Eller eh, prinsessespråk, kanskje? Prinsesse språket inne holder for øvrig en rekke ord deling s feil, men fytte helvete, det orker jeg rett og slett ikke å begynne på.

Ellers bruker Elin i overkant store fonter på å fortelle om den store krisen i prinsessehuset – den gangen krydderkaka ble mislykka. Her må jeg bare sitere: “Så alt for sent så jeg at det burde være Natron i kaka og ikke bakepulver. Kaken var ca 2 cm tykk når jeg helte røra oppi langpanneformen og var ca 2 cm tykk når jeg tok den ut av ovnen en halvtime senere…I hurten og styrten ringte jeg til Monica og nærmest brølte inn i telefonen.’IKKE BAK KAKEN….OPPSKRIFTEN ER FEIL!!!’ “. Jada, det er jo mange kriser her i verden, og jeg skjønner at dette må være tøft for en prinsesse. Og ikke vet jeg hvem Monica er, men bra hun har ei venninne som er prinsesse.

Ja, sånn går det altså i denne bloggen. Jeg har mistet litt munn og mæle her. Men noen høydepunkter skal jeg få presentert. Du får stemme, da, hvis du liker de royale. Evt hvis du ikke liker.

 

Her er ett av de berømte strykemerkene in action. Neida, dette er ikke julepynten. Denne henger oppe hele året.

 

 

HER er derimot julepynten. Engler og blonder i gammel stil, selvfølgelig. What else is new?

 

 

Jeg er litt usikker på hva som er greia her, egentlig. Jeg mener, hva er det?

 

 

Det kan være greit, for en som er midt i julestria, å minne seg selv på at det er HØST!!

 

Leave a Reply

