Fedmeforskning

Posted: 14. October 2010 by antigirl29 in Magnhild synser, superkvinner

Jeg ser på fedmedebatt på NRK. Han fyren fra Pitbull-Terje-filmen, som er leder for organisasjonen for de overvektige, etterlyser forskning om overvekt.

Selv er jeg litt nysgjerrig på fenomenet julerelatert fedme. Den julerelaterte fedmen kan ha noe med å gjere at da ble Jesus født. Den kan også ha sammenheng med de tre vise menn og at Kvirinius var landshøvding i Syria. En tredje årsak til julefedme, kan være at når julen kommer så reiser jeg hjem til foreldrene mine eller eventuelle svigerforeldre, hvor jeg setter meg ned i en stol eller en sofa og spiser. Jeg spiser feit mat, godteri, drikker masse alkohol – og alt dette gjør jeg hele tiden. Uten å bevege noe annet enn kjevemusklaturen. Når jeg kommer tilbake til det normale livet mitt i januar har jeg alltid blitt mye feitere.

Jeg tror at grunnen til dette kan være at jeg har spist ekstremt mye og rørt ekstremt lite på meg. Men jeg vil gjerne at noen tar en doktorgrad på dette, slik at jeg kan bli helt sikker.

Comments
  1. motorpotet says:

    Meh! Jeg opplever det samme, men jeg drikker ikke alkohol hos mine foreldre – jeg spiser bare godterier. Så det trengs nok litt mer forskning på dette. Det kan jo være genetisk at vi legger på oss om vinteren og vettu!

  2. antigirl29 says:

    Mystisk. Denne forskningen må regjeringen bevilge milliarder til. ASAP!

Leave a Reply

