Mannen for de sterke følelsesmessige skildringene

Posted: 13. October 2010 by antigirl29 in Magnhild synser, Trykt og utrykt

I disse dager er det VM i følelsesmessige høydepunkter. Hver time kommer en mann opp fra ei gruve 700 meter under bakken i en liten kapsel og gjenforenes med familie og venner etter 69 dager i et mørkt hull med 32 svette menn. Altså, her har vi gjenforening på sitt beste. Dette er bedre enn Tore på sporet, fra den tida Tore var på topp og vi bare hadde en tv-kanal og faktisk elsket han.

Til å formidle disse følelsesmessige høydepunktene i moderne historie, har NRK valgt Arnt Stefansen. Gratulerer med den. Fyren har verdens ekleste dialekt, historiens mest monotone stemme og et relativt begrensa ordforråd. Fra jeg våkna i dag tidlig til jeg skulle på jobb, hadde jeg hørt denne stemningsrapporten ca hundre ganger:

– Folk er så glade, så glade.

Aha. Du sier ikke det? Det kunne jeg aldri forestilt meg.

NRK viser en fantastisk teft i castinga av reportere. Jeg foreslår at de omplasserer Arnt Stefansen til Nattønsket når han kommer hjem. Så kan han lese opp følsomme hilsner mellom tenåringskjærester og trailersjåføren og dama. Det ville passet kjempebra. Eller så kan han bli sportskommentator på skiskyting. Eller rett og slett barne-tv-onkel.

Jaja, 20 er redda ut. Bare 13 svette menn igjen i den chilenske gruva. Jeg setter over til Arnt Stefansen. Hvordan er stemninga ved gruva, Arnt?

– Jo, folk er så glade, så glade.

Wow! Du kødder?!

Comments
  1. nuff says:

    Blir mer irritert over den påståtte utroskapshistorien. Fyren er samboer med “elskerinnen”, vært i 3 år. Man skiller seg sjelden i Chile, for det er katolsk land og temmelig krøkkete med skilsmisser. Folk pleier derfor bli samboere med nye partnere når ekteskap ryker. Så dukker ekskjerringa opp som ei linselus og igle..kanskje fordi det kan bli penger hos fyren pga denne ulykken,- og mener han må velge? Gudene vet.. noe er det hun er ute etter nå.. og journalistene dikter vilt om trekantdrama. Kvalmende.

  2. antigirl29 says:

    Ja, for all del, det må være dama det er noe galt med

  3. nuff says:

    Og der fjernet Dagbladet hele kommentarfeltet til leserne, der sannheten om “utroskapsgreiene” kom frem, slik at journalisten fortsatt kan ha møkkahistorien sin som et “helt sant” trekantdrama. Haha.
    For en verden…

  4. samantha says:

    ?? Så hele historien var falsk? F— ta norske journalister. Jeg tipper “nuff” har rett. Gamlekona lukter penger!

  5. Alex says:

    Jeg trodde ikke at
    VG kunne synke så dypt. Dette er et absolutt lavmål, og jeg er ferdig med avisen!

Leave a Reply

