Fengsel eller svart president – hva er enklest?

Posted: 8. October 2010 by antigirl29 in Magnhild lærer

Liu Xiaobo fikk Nobels fredspris, kunne Jagland fortelle på sin glimrende engelsk her for en liten stund siden. Fredsprisen er et slags mål for meg, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal klare å få den. Jeg mener, hvem vil ikke kjøre limousin og stå på balkongen på Grand og vinke? Og jaggu, jeg er veldig opptatt av ytringsfrihet, det skal jeg ha.

Jeg har tatt en liten gjennomgang, og ser egentlig for meg to muligheter: Fengsel/husarrest eller bli svart president.

For å ta det første sist: Jeg tror det blir vanskelig å bli svart president. Jeg kunne kanskje fått noen tips fra Michael Jackson eller D. W. Griffith, men de er jo begge ganske så døde, så den gang ei, med mindre Märtha hjelper meg.

Men komme i fengsel, det kan jeg vel klare. Og når jeg tenker meg om, så har jeg jo god erfaring med husarrest. Men så er det det, da, at for å komme i fengsel for mine ytringer, kan jeg ikke være hvor som helst. Vesten er jo så opptatt av demokrati og menneskerettigheter, må vite. Kina har jeg vært i, jeg var ikke så imponert, så gjerne et annet sted. Diverse land i Midtøsten er kanskje en bedre ide, men da må jeg gå med skaut og det gidder jeg ikke. Og i Afghanistan, der undervurderer de sex, så det er jo helt uaktuelt.

Hmm, jeg tror jeg må tenke litt på dette. Trenger en strategi. Har dere noen tips?

Leave a Reply

