Shabby Fredag: Kaotiske Fru Fjeldhammer (Norges verste interiørblogg, del 6)

Posted: 7. October 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Bokstaver, bokstaver og bokstaver. Og litt bokstaver. I dagens Shabby fredag har jeg tatt meg en tur hjem til Fru Fjeldhammer.

Ja, for det er jo hjem vi skal i disse interiørbloggene. Du må ikke tro at noen av dem skriver om andre interiører eller noe de blir inspirert av eller kjente interiører. No no, dette er egen navle opp og ned og rundt omkring. Jeg kan ikke en gang se for meg hvor mye de faktisk må ommøblere hjemmene sine for å finne noe nytt å ta bilde av. Vel og bra er det med gjenbruk, men det hjelper ikke mye når alt byttes ut hver fjortende dag eller hva?

Vel, vel, navle finner vi hos Fru Fjeldhammer også. Ut i fra navnet skulle man jo tro hun var for gammel til å se så langt en gang, men nei, det er hun ikke . Fruen er 35.  Og hun driver litt med scrapping og mye med bokstaver, så hun fortjener alle de stemmene hun kan få. Selv om hun virker litt mer normal enn andre i det hun bruker normalt vokabular for å beskrive mann og barn. Det virker som om det er vanskelig i denne verdenen, så gi henne den honnøren hun fortjener.

Det er ikke så lett å lese Fru Fjeldhammers blogg. Hun har nemlig uthevet hvert tredje ord eller så. Litt sånn som dette da skjønner dere. Jeg sliter med å se poenget, men jeg ser mange poenger med å ikke gjøre det, for å si det sånn. Men jeg har fått med meg såpass, at frua er opptatt av bokstaver. Nesten på alle bilder henger det nemlig bokstaver på veggene. I tillegg er det bokstaver på putene og bokstaver i vinduene, bokstaver over døråpningen, bokstaver på dusjforhenget og  bokstaver på veggkrokene. Fytte helvete så mange bokstaver. Noen ganger tar jeg meg selv i å lure på om disse bloggerne i det hele tatt tenker over hvorfor de bruker alle disse bokstavene, slik som virkelige interiørarkitekter ville brukt dem for å bygge opp under et konsept. Eller har de bare sett et bilde med bokstav på vegg et sted og tenkt at “det der var kult”, og så hisset hverandre opp såpass mye at vi til slutt har en gjeng leiligheter som ser ut som et leksikon, kontinuerlig hyllet av et navlebeskuende bloggehylekor? Sorry, altså, men jeg skjønner virkelig ikke dette her.

Vel, det er mye å ta tak i her, altså. Men nå begynner jo disse interiørbloggene å bli så like at mine bloggposter blir kjedelige og repetitive. Litt som noe annet jeg vet om. Men det er jo hvitmaling og trekking med hvitt stoff her også, da, vet du. Men ett lyspunkt er det, og det er det deilige, deilige fraværet av engler og madonnaer og bønnekjeder. Noe har hun skjønt, denne frua. Håper det sprer seg.

Her er uansett høydepunktene:

 

La oss male romantiske beskjeder over døråpningen!

 

 

Neida, ingen fargeklatter. Denne rammen skal males svart. Bilde inni? Nope

 

 

Ugle i stedet for Madonna. Det er mange plusspoeng i alle fall...eller minuspoeng. Alt etter som man ser det.

 

 

Dette er visstnok scrapping - å lage bord av paller. Students reunite

 

Comments
  1. Marte says:

    Eg er blodfan av shabby fredag. Har eit forslag til blogg du kan ta for deg – og det er ikkje kva som helst blogg – dette er kåra til Noregs finaste heim. Spent på kva du kan få ut av det!

  2. Marte says:

    Det hadde sjølvsagt funka betre viss eg la ved linken, her er han: http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/Her-er-Norges-vakreste-hjem-1170863.html

  3. antigirl29 says:

    Christ. Det verste er at media bygger opp under dette. Jeg skal definitivt ta for meg Frøken Jæger. Takk for tips!

  4. Dette har jeg ventet på noen uker… *S* Tusen takk for herlige ord, godt vi er forskjellige alle mann…

    Du er hjertlig velkommen hit til oss, jeg byr på både kaffe og kanskje en muffin…

    Ha en flott helg!

  5. antigirl29 says:

    Takk, frue. Jeg må innrømme at jeg allerede har begynt å drømme om muffisene dine.
    De er sikkert fantastiske, og det er ikke mine, for å si det sånn. Så pass deg, snart kommer jeg på døra.

    God helg til deg også!

  6. Chihiro says:

    Stakkars herr fjeldhammer og alle andre herrer som må bo i bloggeland og hvite bloggehjem. Spar han smerten og kastrer han med en gang, tenker nå jeg! Fikk plutselig et stort ønske om å slippe bikkja mi løs der inne, hehe – og nei, hun er ikke en søt liten veskehund. Eller gå berserk med brodernåla: hvite puter er perfekte for litt geriljabroderi. “Eat shit and die” for eksempel, hadde gjort seg strålende på den bjelken.

    Hva er forresten cluet med paller til bord? Kanskje noen hvite damer der ute kan forklare det? Likte den store lampa di da, i det minste. Men så er jeg jo også en sucker for trendy mainstreamgreier da – bare ikke hvitt OVERALT – herregud.

Leave a Reply

