Fri meg fra alle gravide kjerringer

Posted: 4. October 2010 by antigirl29 in superkvinner, Ufiltrert Magnhild, VG padler
Tags: , ,

Det mangler ikke på kjendisdamer som står fram og melder om hvor utrolig fantastisk bra de har det og hvor mye de stråler. Akkurat nå er det Alicia Keys som føler seg fantastisk.

Jeg skjønner at disse damene gleder seg til å få baby, altså. Men når du er høygravid er du ikke på ditt vakreste, liksom. Det er ikke det viktigste heller, så hvorfor gidde å bruke så mye energi på å lure deg selv?

Jeg tror ikke det er megafantastisk å være høygravid. Å få barn, ja.  Å være høygravid, not so much. Og jeg tipper denne myten bare er kjip for alle andre høygravide som egentlig er dritslitne og møkk lei, særlig når den kommer fra kjendisdamer. Tross alt, kan vi ikke bare innrømme noen svakheter for hverandre?

Og så er jeg så lei av å høre om det fantastiske livet som er forbundet med barn sånn generelt. Det er som andre ting her i livet – fordeler og ulemper. Jo mer energi folk bruker på å rettferdiggjøre, jo flere ulemper tror jeg det er.

Singellivet FTW!

Comments
  1. Anonymous says:

    det der var utrolig hemma sagt…

  2. Erik says:

    Hvis vi følger resonnementet ditt litt; blir ikke det å være høygravid litt som de siste dagene før jul der man gleder seg? Jeg tror heller da at selve fødselen er noe verre.

    Når det er sagt kan kanskje det å gå rundt og sprudle høygravid foran vanlige folk som å fortelle jødiske barn hvor mye du gleder deg til alle gavene på julaften. 🙂

  3. cecilie says:

    Syntes det å være høygravid var den beste delen av svangerskapet 😛 men er nok mange som føler det motsatte … Fødselen…syntes jeg var komisk, mange rare utsagn fra far, jordmor å meg selv.. å få barn.. merkelig sak, skremmende.. men herlig 😉

  4. antigirl29 says:

    Kan hende det, altså. Jeg har jo aldri vært gravid. Men jeg kjenner mange som verken følte seg superdigg eller syntes livet var på topp den siste måneden av svangerskapet. Og jeg tror at for dem blir det verre med alle disse damene som står fram og sier hvor fantastisk de føler seg. Er det noe galt med deg hvis du ikke gjør det, liksom? Jeg syns vi damer skal bli litt flinkere til å fortelle hverandre hva som er utfordrende, ikke bare lyve for hverandre.

    Når det er sagt, så er jo jeg lei av alt fokuset på barn generelt. Jeg vil jo ikke ha barn, tro det eller ei, og hvis jeg vil det, så har jeg uansett ingen utsikter til det. Det gjør at jeg ikke har en del ting som mine venner har. Men en ting har jeg: Jeg ser bedre ut fordi jeg ikke har født, ikke er gravid. Det er jo helt ok, vi ser alle bra ut på hver vår måte, men la meg ha den ene fordelen, please.

  5. Lottelise says:

    Takk skal du ha! Er høygravid, dritlei, og gir deg privilegiet å se bedre ut enn en hvilken som helst småbarnsmor og høygravid matrone. Det er vel ikke spørsmål om hva som er best, men at vi har frihet til å velge, som er det viktigste. Jeg har aldri forstått folk som på død og liv må forsvare livsstilen sin hele tiden. De fleste sider av livet har både gode og mindre gode sider. Så ja til åpenhet om begge deler, og nei til prestasjonsangst, det være seg antall cupcakes (nei, ikke muffins;-) og økologiske barnematrutiner, eller antall timer på jobben eller glass ved bardisken.
    Hurra for damer som gjør det vi vil, og driter i om naboen har hjemmelagde julekort eller veltrent skrott.

Leave a Reply

