Shabby fredag: Norges verste interiørblogg, del 5

Posted: 1. October 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Det er en ting som slår meg når jeg leser alle disse interiørbloggene, og det er at det har poppet opp en gjeng med damer på min alder som drømmer om eller lever en humorstilværelse som går enhver 50-tallskvinne en høy gang. Det gjelder også bloggen Hvitstil – en blogg om Christines liv med ektemannen, lille Celine, interiør, foto, brodering, mat og mye mer. Hadde det nå bare vært mye mer.

Neida, det er ikke noe særlig mer å spore i denne bloggen heller. Ikke noe originalt heller, selvfølgelig. Kanskje bort sett fra enorme mengder reklame. Dette er blonder og hvite ting og skrift på veggen og gudvethva. Og når man tar med i beregningen at bloggen heter Hvit stil, kan man kanskje til og med klandre Christine for at interiør på nett har druknet i en hvit masse kvalmere enn sukkerspinn.

Og det er virkelig ikke en farge å spore i interiøret til denne dama. Det er hvite skap og hvite duker og hvite blomster i hvite potter og hvite dører og hvite dørhåndtak og hvite vegger og hvite gardiner og en hvit boks rundt TV-en. Jeg lurer seriøst på hvordan det går an å leve oppi dette, men ok, det er jo ikke min sak. Men bloggen, den kommer ikke med mange overraskelser, liksom. Har du sett noe hvitt, har du sett alt, liksom. Jeg blir mer snøblind enn på operaen.

Hvit Stil er også en av de bloggene som er motivert av ønsket om å selge noe fra egen butikk, nemlig butikken Celines hus. Jeg er litt glad for at den butikken ligger langt vekk, for jaggu om jeg har lyst til å kjøpe hvite ting derfra. Faktisk så merker jeg at det blir lenge til jeg kjøper noe hvitt igjen etter dette.

Dessuten er det jo lille Celine, da, som Christine skriver en del om. Det går jo godt overens med min ikke akkurat store begeistring for mammablogger. Og når hun kommer med kommentarer som “Nå er det en ting jeg tenkte jeg skulle spørre leserne av hvitstil.com om. Lærer dere barna bukke og neie, eller er det gått ut på dato? Vi har lært Celine å neie, men jeg vet ikke helt om det fortsatt gjelder?”, ja da er lykken komplett. Jeg må bare si, Christine at jeg tror hele du er gått ut på dato. Det der er minst to århundrer siden. Men jeg er sikker på at Martha Stewart ville vært stolt av deg og 70-tallsfeministene en smule sure på deg. Også tenker jeg Mad Men er litt science fiction for deg.

Velvel, noen høydepunkter skal dere likevel få, så dere vet hva dere stemmer på:

Selvfølgelig sengehimmel og lysekrone og litt skrift på veggen over senga. Eller nei, vent, det er faktisk et familievåpen på veggen. Og det hvite i bakgrunnen der (!) er en piketitter, visstnok.

Velkommen til organiseringsdronninga. Sa noen fritidsproblemer?

Her er noen av de hvithvite tingene som selges i butikken

Christine lager fårikål og fisk utendørs, siden det lukter så mye. Det er klart, et hvitt kjøkken er ikke til for å brukes.

Hu lager kaker også hu her. De er selvfølgelig hvite med hvit pynt

Comments
  1. Mirthful says:

    Hvit stil måtte jammen få en stemme, ja. Lurer på om de går med solbriller inne?

    En “trend” jeg har merket meg i det siste, også hos bloggere jeg ellers liker stilen til, er å ta en lampeskjerm og strippe den og så henge den opp uten å trekke den på nytt. Som et lampeskjermsjelett, liksom. Jeg lurer på hvorfor. Det er jo i alle fall ikke noen “skjerm” lenger, og hva er da poenget? Dette har jeg et visst håp om at du kan forklare for meg.

    Og vet ikke disse damene at man kan kjøpe lampeskjermskjelett slik at man slipper å ødelegge en ferdig skjerm? (Disse er det jo meningen man skal trekke, men det må man jo ikke – tydeligvis – og det måtte da være enklere?)

  2. antigirl29 says:

    Haha, stemmer det. Det er en del av interiørbloggernes ulogiske univers, regner jeg med. Og dessverre, det universet der er det veldig, veldig vanskelig å forklare. MEn jeg forsøker stadig å nærme meg en konklusjon. Tipper de kjøper skjermene dyrt og ferdigstrippet i en annen interiørbloggers butikk i stedet for å rive av skjermen selv.

    Jeg elsker forresten bloggen din, Mirthful!

  3. Anonymous says:

    http://www.abcnyheter.no/nyheter/teknologi/100223/digital-mobbing-et-okende-problem

    Og så tror man som barn at alt vil løse seg når man blir voksen, men det er visst ikke slik at alle vokser behovet for å mobbe av seg.

  4. Christine says:

    Jeg vil minne deg om at bildene er mine, og ber deg vennligst fjerne dem fra din blogg umiddelbart.

    Christine
    hvitstil.com

  5. antigirl29 says:

    Eh, ja, det går rimelig klart fram at dette er dine bilder, ut i fra henvisningen “her er noen høydepunnkter”, vil jeg si. Og nei, jeg fjerner ikke. Hva er det med dere interiørbloggere og det paniske opphenget i bildelån? Dette er web 2.0, vett, og jeg gir dere tross alt masse omtale her.

Leave a Reply

