Antistillingsannonse: Vennene mine

Posted: 1. October 2010 by antigirl29 in Ufiltrert Magnhild

Jeg tenkte jeg skulle komme med en antistillingsannonse. Det vil si en utlysning etter folk jeg ikke trenger. Det vil i dag si vennene mine. Ikke for det, altså, jeg er glad i dem alle på sin måte. Men etter hvert som vi nærmer oss 30 og våre personligheter trår mer fram i lyset, må jeg innrømme at disse personlighetene er litt vanskelig å takle, og jeg lurer på hva de egentlig tilfører livet mitt.

Derfor søker jeg ikke lenger etter venner med disse personlige egenskapene:

  • Pertentlighet: Det å fordømme livsstilen til single, uetablerte, gjerne fordi man selv ikke har vært ute på byen siden man var 18 og tror vi som fortsatt har et liv, driver med det samme ennå. Riktig vedkommende forstår ikke poenget med sex så lenge det ikke foregår på eggløsningstidspunkt med etablert partner og barn som mål. Skriver også gjerne interiørblogg.
  • Barnevennlighet: Det å ha barn, snakke om barn og stort sett leve for og gjennom sine barn. Ikke å kunne gjøre noe som helst på tidspunkt ungen ikke sover, for ungen må ses hver dag hele tiden. Riktig vedkommende snakker heller ikke om annet når han/hun (eller forresten, stort sett hun) er borte fra ungen. For hva er det egentlig som gir mening utenom den eller, skrekk og gru, de?
  • Snobbethet: Det å ha bestemte oppfatninger om hva som er bra og, mest av alt, hva som ikke er bra. Nikke forstående og kanskje til og med støttende når jeg forteller om hva jeg liker, men gjøre det indirekte klart at det ikke er noe som passer for dem. Kanskje like det samme som jeg har gjort tre måneder før, men bli veldig stresset hvis de finner ut av det. Riktig vedkommende har bare ting ei singel dame med jobb i staten ikke har råd til, og gjør det veldig klart hvor mye de koster.
  • Elitisme: Det å heve seg over enhver annen venn. Jo nærere vennskap, jo sterkere elitisme. Å alltid mene at man er bedre enn deg og aldri riktig klare å glede seg på din vegne. Og selvfølgelig sjelden å gi en hjelpende hånd hvis det kan føre til at du får en bra jobb eller en fin leilighet eller noe i den dur. Høylytt forsøke å gjøre alt du gjør litt eller mye bedre. Riktig vedkommende har ikke skjønt poenget med folk man kan være seg selv sammen med.

Gode muligheter for å fråtse i babybæsj, eggløsningstester, oppstopperneser, Louis Vuitton-vesker, gode adresser og de beste jobbene. Jeg bryr meg ikke lenger. For jeg vet jo at jeg er best, sånn uansett.

Comments
  1. Erik says:

    Jeg vil i dette tilfellet forslå nordlenninger. Kurant folkeslag.

  2. antigirl29 says:

    Du mener at nordlendinger er det jeg trenger? Har et par i kikkerten, nemlig.

  3. Erik says:

    Ja. det er faktisk mange ålreite nordlendinger. De har ofte beina på jorda og tar gjerne seg selv litt mindre alvorlig.

    OBS: Unntak fra ovennevnte kan forekomme

  4. antigirl29 says:

    Mulig jeg skal satse på det. Har alle like bra humor som deg, ref bloggen din?

  5. Erik says:

    Nå spørs det litt hvilken av bloggene mine du refererer til, men mange har nok også bedre humor enn det jeg har. Har en mistanke om at humoren min er oppskrytt. 🙂

Leave a Reply

