Shabby fredag: Norges verste interiørblogg #3

Posted: 17. September 2010 by antigirl29 in shabby fredag

Ny fredag, ny interiørblogg under kniven. I dag tar jeg for meg en representant for en av de verste sjangrene i interiørblogghelvetet: Søte og romantiske, men fullstendig meningsløst teite navn-interiørbloggene. Derfor folkens, velkommen til http://www.lillelavendel.blogspot.com

Fru Lavendel er mor til to prinsesser og en prins, og hun refererer til dem som største og minste Lavendel, og av og til som lillesnuppelure. Dypt fascinerende. Hun har også en lavendelkjæreste. Lille Lavendel har en ytterst original stil med blanding av gammelt og nytt, landlig, vintage, slitt, kontraster, poetisk og hvitt og romantisk. Åh, du sier ikke det. Veldig spesiell smak. I stua si har hun en drømme-blogge-krok, hun hekler sommerfugler som hun fester på plantene sine, gir tips om fluffy jordbærsyltetøy og har dilla på bønnekjeder og fonter. Og gjennom bloggen sin greier hun å påføre meg en intens imaginær fornemmelse av å bli kvalt i lavendelduft. Akk og ve.

Fru Lavendel er et funn, som dessverre har tatt en bloggpause. Jeg håper hun begynner å blogge igjen, for jeg vil gjerne vite mer om hennes stil, som hun betegner som bohemian vintage. Lavendelmamma stiller også spørsmål om det finnes en prototyp interiørblogger, og jeg tror svaret er ja. Og at hun er innafor så det holder. En blogg med stor spennvidde, altså. Fra de små ting, som å ligge i badekaret og høre lyden av regnet på skråtaket (hm, hvordan høres regn på skråtak ut? Litt som regn på tak eller helt annerledes?), om hobbyene hennes (ommøblering er en av dem. Betyr det at jeg kan føre opp tømme søpla, vaske kopper og skifte på senga som hobbyer?) og bilder fra rommet til største frøken-Lavendel (åh, please, jeg dør),  til livets store spørsmål,  som altså handler om å være eller ikke være interiørblogger. Jeg vet med meg selv at ikke å være interiørblogger funker helt fint for meg.

Frøken lavendel hekler sommefugler som hun pynter plantene sine med. Ord blir rett og slett fattige.

Et stilleben. Er dette bohemian vintage eller tilhører det bare stilen sko på stol?

Forrige ukes hatblogg hadde et kors over senga. Lavendel samler på bønnekjeder og pynter huset sitt med dem. Jesus Christ.

Og her oppbevarer lavendel fjernkontrollene sine. Hun har fem. Før i tida hadde hun bare en. Det var tider det.

.. og på badet har hun lavendel. Ikke frøken lavendel, lavendelkjæreste eller største lavendel, men lavendellys.

Leave a Reply

