Shabby fredag: Norges verste interiørblogg #2

Posted: 10. September 2010 by antigirl29 in shabby fredag
Tags: , ,

Jeg må innrømme jeg har gleda meg til denne dagen. Endelig er det shabby fredag igjen, og i dag har turen kommet til Fairy Dust-Susanne!

Selve navnet på bloggen i seg selv oppsummerer fint alt jeg hater med interiørblogger: Fairy Dust. Kan det bli mer svulstig? Seriøst, folk som snakker om feer, burde ta en prat med Sookie Stackhouse om presentasjon. Vel, det blir ikke akkurat bedre når Susanne, som for tiden bor alene med tre deilige pusekatter, presenterer seg selv. And I quote: “Den franske landstil ligger mitt hjerte nermest. Madonnaer, fattigmanssølv, fil de fer og kirkestaker er ting jeg begjærer”. Er dette noe Magnhild begjærer? Nope, er det ikke. Madonna har en bart jeg kan identifisere meg med, men jeg har en sterk hunch på at det ikke er den Fairy Dust-Susanne henviser til.

Fattigmannssølv, det hadde man fordi man ikke hadde råd til ordentlig sølv. Det betyr ikke at det er noe kult i seg selv. Kirkestaker, det har man i kirka, og selv der toucher de oppunder misforstått gudelære. Og fil de fer, myladies, vet dere en gang hva det er? Nei, men det kan Magnhild researchqueen fortelle. Det er nemlig gjenstander tvunnet i ståltråd. Høres mye bedre ut på fransk. Og jeg begynner å få en følelse av at Fairy-Dusten romantiserer de fattige. Hvis hun ønsker å videreutvikle seg, kan hun jo begynne å spise tørt brød og putte aviser i skoen. Lukte godt bør det heller ikke gjøre i huset hvis hun skal ta den helt ut. Kanskje Susanne slutter å digge fattigmannslivet da, selv om hun kan kalle det la vie de pauvre.

Vel, vel. Her er en bildekavalkade fra Fairy-Dustens univers:

 

 

Susanne liker å ta bilde av senga si. Skjønner at hun bor alene med pusekatter med det svære korset på veggen. Hva gjør hun forresten med alle putene når hun sover?

 

 

Denne børsten MÅ jo dette ned snart. Ikke noe langsiktig det der, Fairy Dust

 

 

Tresko skal tydeligvis fylles med såpe. Legg merke til skilt out of order

 

 

Jeg forsøkte å finne noe fornuftig å si om dette. Så så jeg den blå rosa, og da bare falt alt sammen

 

Det er mye å stemme på her, folkens. Stem på Susanne!

Comments
  1. Anonymous says:

    hjelpes, jeg tror jeg fikk et momentant utbrudd av eksem her. og veldig vondt i øya. for ei dame, for en stil…

  2. paradhyssa says:

    Her er jeg, her er jeg! Jeg har stemt, og ikke bare på Susanne. Jeg hang meg veldig opp i korset jeg også, blir jo ikke noe på den måten der Susanne. Og det kan se ut til at du trenger selskap fra annet enn katter, maskulint selskap med skitne hender som kan rote det hele til litt.

    Hva tror dere, har de alltid så ryddig eller bare geiter de seg til når de tar bilder til bloggen?

    • Susanne says:

      Hahahaha jeg synest faktisk dette var slående morsomt 😉 Begynner å like denne bloggen det er det verste ;D OG Nei vi har det ikke alltid så ryddig 😉 Er ikke interiøret mannfolka henger seg opp i når de er hos meg 😉 😉
      GOD HELG!!!!
      ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

      • antigirl29 says:

        Det verste er at jeg begynner å like deg nå, Susanne :* Satser på at alle stemmer på deg, for da skal jeg gi deg litt ekstra pr!
        Skulle gjerne vite mer om hva mannfolka henger seg opp i, da. Må være bra for ikke å bli vettaskremt av det korset.
        Med ønske om ei strålende helg

  3. Trine says:

    Herregud, er det mulig.. Fritidsproblemer??

    Fattigmannsølv har ingenting med verken fattigdom eller at man ikke hadde råd til ordentlig sølv å gjøre.. Det er jo ikke sølv engang! Det er et dekorativt glass som ser ut som sølv. Tingene er tynt blåste, og har doble vegger som er dekt med sølvnitrat innvendig.

    Når skal du blogge om ditt eget hjem?

  4. antigirl29 says:

    Eh, seriøst, Trine? Mener du at det ikek har sammenheng? Hva trodde du navnet kom av? Vær i det minste interiørkvinne nok til å stå for dine valg.

    Mitt hjem kommer nok aldri i noen blogg. Heldigvis. Susannes er å foretrekke. Selv om børsten faller ned

  5. Trine says:

    Det har ingen sammenheng. Du bør vite litt hva du skriver om før du uttaler deg for mye om alt og alle. Eller VET du kanskje så mye om alt?

  6. antigirl29 says:

    Jeg har aldri påstått at jeg var et leksikon. Men hvis du tror det er det greit for meg. Og hyggelig at du bruker så mye av fritida di på å henge på bloggen min. Tydeligvis har du større problemer med det enn hva jeg har. Så da er jo fritidsproblemet ditt. Hold on, be strong.

  7. Anonymous says:

    Stakkars MAGNHILD… Hun har sikkert ikke hatt det så greit i oppveksten (delvis på grunn av navnet) og nå når hun har blitt stor skal hun ta igjen for alt det sinnet hun har hatt i seg i mange år…Hjemmet hennes er sikkert et skittent kott i en eller annen bakgård og nå skal hun disse alle som har det fint…STAKKARS MAGNHILD som er så sint på verden…

  8. antigirl29 says:

    Veldig hyggelig. Jeg unner deg en jævlig søndag

  9. Anonymous says:

    Blogger hu absolutt IKKE leser…INTERIØRBLOGGER…
    Blogger hu bruker så mye av tida si på at hu til og med laga ei liste over de verste…INTERIØRBLOGGER..
    HAHAHAHAHAH…du er latterlig du..snakk om å møte seg sjøl i døra…

Leave a Reply

