Bittter gammel mann?

Posted: 31. August 2010 by antigirl29 in Ufiltrert Magnhild, VG padler
Tags: , , ,

VG er i dag megasjokkerte over en bitter, gammel mann som brukte 40.000 på kvinne som ikke eksistererer. Mannen brukte altså 40 000 kr på SMS-tjenester for å ha kontakt med det han trodde var ei dame på 27, men som altså var ei jente på 22 som lager fake karakterer. VG steiler, og mannen syns det er grotesk å bli utnyttet på denne måten.

Eh, reality check. For det første: Hvor mye penger bruker vi single kvinner på i det hele tatt å komme i kontakt med noen menn? Og er de noen gang det de utgir seg for å være? Jeg er sikker på at halve lønna mi går med til diverse handlinger som ideelt sett hadde resultetert i gode mannehistorier, men som i stedet resulterer i dårlige. Det er 250 000 kr i året det. Og da er ikke responsen garantert. Lag en sak om det, VG.

Og så, by the way, å betale for å ha kontakt med noen er ikke det samme som å ha kontakt med noen, det er det samme som eskortetjenester. Sjelden ekte kjærlighet der heller. Get a grip.

Comments
  1. Rag says:

    Alle mennesker er ikke like perfekte som deg vet du.
    At noen er uføretrygdede betyr det at de ikke er i stand til å være i arbeid, det ligger da i kortene at dette ofte er mennesker som er lett å utnytte.
    Er det da greit å utnytte disse? De svakeste i samfunnet?

    Det virker ikke som du har det helt godt med deg selv og derfor er nødt til å rakke ned på andre som er svakere enn deg for at du skal føle deg bedre.
    Er det noen som er bitre her, så er det deg.

    • Anonymous says:

      Om de synspunktene du gir uttrykk for i dette innlegget er representative for hvordan du er som menneske er det kanskje ikke så rart at dine investeringer i det motsatte kjønn ikke kaster av seg…

    • Kim Arne says:

      Helt enig med rag! Dra dit peppern gror. og menn og kvinner med god jobb og god lønn kan også være naive. jeg blir ofte sjokkert over hvor utrolig bitchy og pripne mange kvinner er.

  2. Kim says:

    Dette er kanskje det minst subtile forsøket på å skryte av høy lønn via VGs blogglenker jeg har sett. 😛

  3. frøken fryd says:

    Jeg kunne ikke vært mer enig i det du sier!
    Dette er idioti på det heftigste. Jeg er selv ufør, og det er faktisk ikke synonymt med å være fullstendig ukritisk til alt som rører seg. Her bruker mannen 40.000 kr(!) på en dame han ikke har møtt, altså har du nok kunnskaper til å komme deg inn på en slik side; da bør du inneha nok kunnskaper til å vite at det er en risiko for at A. personen ikke eksisterer, B. personen ikke er den hun/han utgir seg for å være og C. at personen ikke er av det kjønn hun/han utgir seg for å være.
    Som ufør betaler du også skatt og jeg merker at jeg føler et lite vemod ved å måtte undeholde slik tankeløhet…

    • Rag says:

      Du har tydeligvis ingen forståelse for at andre mennesker kan leve i en annen realitet enn deg, i tillegg klager du over at du betaler skatt når du i realiteten får dyttet skattepenger rett i fanget.
      Det går an å være litt ydmyk også, jeg betaler mye heller skatt til denne mannen enn til utakknemlige kjerringer som deg.
      Du kaller deg frøken fryd også sprer du bare om deg med negative bemerkninger, ironi?
      Jeg tipper at du er singel du også.

  4. antigirl29 says:

    Takk, frøken fryd, vi trenger flere som deg.

    Altså, jeg tjener bare sånn passe sammenlignet med andre som har like mye ansvar som meg. Og jeg betaler all den skatten jeg bare kan, så andre kan leve som uføretrygdede om de har behov for det. Så nei, jeg hadde ikke noe mål om å skryte av lønna mi, heller å synliggjøre hvor mye penger jeg bruker på menn, direkte eller indirekte. Bitter? Ja, det skulle bare mangle.

    Jeg tror ikke folk som er uføretrygdede er noen dumme folk som lett kan lures. Det er vel mer VG som har den vinklinga. Jeg kjenner flere som er uføretrygdede av ulike grunner, og de ville i hvert fall ikke brukt pengene sine på eskortetjenester. De er svake fordi de ikke kan arbeide, ikke fordi de mangler hjerne. Og hvem sier at dama med SMS-tjenesten er så sterk?

    Jeg rakker dessuten mest ned på VG her. De er jaggu ikke mye svake.

    • Rag says:

      Denne mannen har nettop blitt svindlet av kyniske bakmenn, og dere bare sitter og sier at det er helt greit, hva slags samfunn lever vi egentlig i?
      Dessuten aner ikke du noe om denne mannens skjebne i det hele tatt, han har jo nettop tapt 40.000 kroner på at noen andre skal sitte på ræva og håve inn cash, det er tydeligvis en person som er svært ensom og fortvilet, ellers hadde han aldri brukt 40.000 på det.
      Selv om du kjenner noen som er uføretrygdede så betyr ikke det at de er uføretrygdede av samme årsak som denne mannen.

      • Anonym says:

        Men slik var beskrivelsen før VG tok kontakt:

        «SMS Kontakter driver en Internett-portal som marked for kontaktannonser og som mobil-chat-system med underholdning som formål (…) Til animering i chat-systemet anvender SMS Kontakter verter som fører chat-dialoger til underholdning med brukerne. Vertenes brukerprofil har ingen særskilte kjennetegn. SMS Kontakter formidler gratis forskjellige forslag for telefonkontakt eller chat i form av SMS-meldinger til brukeren.»

        Han har jo fått akurat det han har betalt for, skjønner ikke hvorfor dette er en sak engang.

    • Roger S says:

      Jeg tjener også mye mindre enn andre i samme stilling som meg, bare så det er sagt. Jeg ser at du sammenlikner noe personen tror er en datingside, med en eskortetjeneste?

      Hadde han brukt 40 000 på en eskortetjeneste hadde han trolig fått seg et nummer eller tre og noen finer turer på byen sammen med ei dame han bare kunne drømme om. Hvertfall noe håndfast, om ikke annet. Han hadde fått produktet han betaler for.

      Her tror han at han snakker med ei dame han tror kanskje er intr. i han, han tror kanskje han har noe på gang, noe ekte. Også viser det seg at han kun har betalt for et skuespill med en ansatt.

      Jeg synes faktisk det er en stor forskjell på det, og jeg synes at noen som bruker 250.000 kr i året uten å få seg noe faktisk burde hatt en viss forståelse for dette.

  5. Jarle says:

    Jeg syntes heller mer synd på disse jentene som sitter der og er vel vitende at de lurer svake mennesker.
    Jeg ville ha store problemer med å få sove om natta.

    Nei i dagens samfunn er det ingen grenser for hva mennesker gjør mot hverandre for å gjøre seg selv “rike”.

    Klart det er svake mennsker som ikke kobler dette riktig, og det er jo derfor slike selskaper eksisterer.

  6. antigirl29 says:

    Å, jeg er så glad for at det fins så mange menn som er opptatt av menns rettigheter. FTW!

    • Rag says:

      Hvem snakker om menn her? Dette kunne like gjerne vært en kvinne og har ingenting med hvilket kjønn denne personen er.

    • Roger S says:

      Vet du hva… jeg tror jeg skjønner det nå. Hadde dette vært menn som lurte en trygdet kvinne til å tro hu hadde noe på gang med en hot mann på 25 hadde bloggen din hatt en helt annen vinkling.

      Har skrever flere innlegg her uten å skjønne at jeg var i en rødstrømpe-blogg *ler*

      Dette handler om rødstrømpe-mentalitet av verst mulig type. Dette handler om at det “for en gangs skyld” var kvinner som lurte menn. Og da var det jo ikke så farlig. Det er jo bare fortjent. Nådtidens menn må jo helt klart lide for hva menn gjorde for 100 år siden etc.

      Det er denne typen rødstrømpe-mentalitet, at det er helt greit å skade menn siden de fortjener det, som i dag har gitt kvinnerettighetsforkjempere et utrolig dårlig rykte. Kvinner som hater menn, som vil ta igjen på menn, som ikke har sympati eller empati for noe som skjer med en mann. Og hvis det skjer noe dårlig med en mann, og det er en kvinne bak det, så er det jubelbrus.

      Jeg tror det går ann å kjempe for kvinners rettigheter, noe jeg selv var med på å gjøre under årets lønnsoppgjør, uten å hate menn. Og når det gjelder menn som meg, som faktisk er opptatt av kvinners rettigheter og generell rettferdighet, så går lufta litt ut av meg. Jeg blir litt redd for å bli stemplet for “en av dere” når jeg står opp for dere.

      Hvorfor skal menn stå opp for deres rettigheter når våre med-menn gjør noe galt ovenfor dere, når dere klappe, heier og jubler når en kvinner gjør noe galt mot en mann?

      Og kan ikke en mann ha sympati med en mann uten at “alle menn er opptatt av menns rettigheter og driter i oss kvinner etc etc etc”

      La meg si deg en ting.. man trenger ikke hate menn for å elske kvinner og motsatt. Det holder å stå for generell rettferdighet. Man får mer troverdighet og fler med seg om han står opp for ALT som er urettferdig.. enten det gjelder kvinner eller menn, hvite eller svarte. Om man kun bryr seg om en gruppe mennesker og sloss kun for denne og gir F i alt annet er man bare nok en ekstremist.

      Å forsøke å skape rettferdighet for sin egen sak med å gjøre urett og “heie på” urettferdighet mot andre grupper er vel egentlig å kaste stein i glasshus. Eller å pisse i buksa for å holde varmen i kulda. Hvordan kan du tro at du kan vende samfunnet til å være rettferdig mot deg og dine når du ikke selv sympatisk mot andre grupper? Herregud, tjener du 500.000 i lønn, du burde da være smart nok til å skjønne dette?

      Saken er vel i grunn det, at du er egentlig ikke opptatt av kvinners rettigheter eller å forsøke å snu samfunnet til bedre rettferdigeht her. Du er bare ute etter å få støtte fra andre kvinner, rope FTW!! og vise din bitterhet ved å hevnes på menn. Og det synes jeg er ganske patetisk når du heller kunne brukt tiden på å bygge broer og jobber for likelønn, flere kvinnelige ledere etc. slik jeg gjør. Desverre stikker sike som deg kjepper i hjulene mine/våre og blir brukt som eksempler på hvorfor ting bør være som de er.

  7. Jarle says:

    Antigirl29 høres ut som ei bitter ung jente som ikke kan lenger lure eldre menn.

  8. Jarle says:

    Antigirl29- Når du kan sitter her å forsvare dette selskapet som er kun ute etter å nettopp finne slike gamle menn, som kanskje ikke kan legge sammen 1+1 engang for så å lure penger ut av disse svake menneskene. Ja da “skremmer” du meg faktisk.
    Jeg tror du faktisk kunne tenke deg å sitte på telefon å utgi deg for en annen person i fullvitende at du kun lurer mennesker.

    Klart mannen har vært dum, men jeg forsvarer ikke unge jenter heller selskapet for hvordan de driver dette.

    Dette er reinspikka svindel på høyt nivå.. så du må gjerne sitte her å legge skylda på denne kåte gamle mannen.

    Som trodde helt sikkert han hadde fått kontakt med ei jente/dame i en ensom hverdag.

    Nei, sett deg foran tven du å se paradise og hotel cæsar.. det kler deg.

    Jeg ville forsvart ei gammel dame på akkurat samme måte om hun hadde blitt lurt.

  9. antigirl29 says:

    Antigirl29 er vel heller en person som vil holde seg langt unna gamle, trygdede gubber, hotell cæsar og paradise. Gi meg Don Draper og en boubon, så skal jeg nok skremme deg mer.

  10. Jarle says:

    Jeg håper du KUN utgir deg for å være Utrolig dum uten noen form for normal tankegang, kun for å skape litt blest rundt din ellers trøtte blogg?.

    Ja samfunnet har mange svake mennesker, og DU og andre vil gjerne flå disse menneskene for hva dem er verdt uten skrupler.

    Jeg syntes faktisk litt synd på deg.

  11. antigirl29 says:

    Søt du er, Jarle. Kanskje vi skal ta den bourbonen sammen?

    • Roger S says:

      *ler* Fy fader, åpenlyse hersketeknikker utført på en heller patetisk måte *ler* Det er litt morsomt å se hvor patetiske enkelte mennesker er ovenfor andre.

      Akkurat den måten å diskutere på sier det meste om din sympati og empati følelse. Du sitter der og føler deg SÅ kul og morsom mens du skriver FTW! og sier “så søt du er” i stedet for å kunne argumentere for seg på en fornuftig måte. Det er rett og slett det beste du hadde å komme med *ler*

      Først trykke ned hans mening som “søt” og deretter bygge opp deg selv samtidig ved å poengtere at du drikker “fint” brennevin. Klassisk *ler*

      Det er ikke rart du har brukt 250.000 uten å få seg noe, når dette er din måte å kommunisere med andre på. Trykke andre ned og opphøye deg selv, uten å engang si noe relativt for diskjusjonen. Hadde kona forsøkt seg på en slik ulogisk og lite konstruktiv måte å føre en samtale på hadde det vært rett ut døra. *ler*

      Det er jo på en måte som en parodi på amerikanske sitcom serier eller noe *ler* Er det i det heletatt mulig at voksene mennesker yttrer seg slik til hjverandre *ler*

  12. roger says:

    som straff skulle den der 22 årige jenta blitt tvunget til å ha sex med 56 åringen i et helt år, vær lørdag. pils, pizza og garantert fitte og bj vær helg forran tv’en når det er fotball kamp. det hadde vært passe straff det, så hadde det blitt slutt på å lurer uføre eldre menn med narre fitte.

  13. antigirl29 says:

    How very charming

  14. boalber says:

    vel vel folk vil la seg lure. det er ikke noe nytt.
    Det en må tenke på er at folk på uføretrygd har 24 timer de prøver å slå ihjel. Noen søker kontakt på nettet andre på byen og så noen på sms.
    Jeg er selv på uføretrygd og vet hvor lange dagene kan bli. Jeg er av den heldige sorten som har brennende interesser som opptar all min tid. Men prøv å gå uten jobb dag ut og dag inn. Dan kan mange la seg lure utrolig lett , bare for å få tiden til å gå eller for å finne et sosialt nettverk

  15. antigirl29 says:

    Det skjønner jeg, boalber. Poenget mitt er vel først og fremst at det ikke er noe revolusjonerende over dette. Folk bruker masse penger hver dag på å tiltrekkes andre, uansett på hvilken måte. Og uføretrygdede er ikke dummere enn andre. Vi som jobber mye, flørter også gjerne på internett f eks.

  16. Nerah says:

    Eskortetjeneste? Er du helt vill i nikkersen?

    Dersom en 14 år gammel jente betaler f.eks. Nettby Max for den søte gutten hun er så forelsket i for å oppfordre til kontakt, benytter hun seg virkelig av eskortetjenester?

    Hvordan er dette (og situasjonen til mannen i artikkelen du refererer til) forskjellig fra å bruke så mye tid og penger på “diverse handlinger som ideelt sett hadde resultetert i gode mannehistorier”?

    Hvorfor er du så mye bedre når du GARANTERT har betalt adgangspenger i døren til et typisk “sjekkested” eller blitt påspandert en drink på et eller annet tidspunkt? Er du eskortepike?

    Dette var sørgelig unyansert og perspektivløst søppel – og et godt eksempel på at man ikke fødes med hverken empati eller evne til å se enkle sammenhenger. Bare fordi du er desillusjonert og bitter betyr det ikke at andre fortjener å bli bondefanget.

  17. antigirl29 says:

    Nope, jeg er ikke bedre. Jeg forsøker vel heller å si at jeg er lik. Og at vi alle er i mer eller mindre grad.

  18. Argus37 says:

    Ikke “bitter” nødvendigvis, men antagelig veldig “ensom”, kanskje med sosial angst og dertil en smule naiv. Men det er ikke straffbart å være naiv. Ikke ennå!
    Men “Internettsvindel”, derimot, er absolutt straffbart!

  19. antigirl29 says:

    Shit, visste ikke at internett var det nye stedet for psykoanalyse. Men takk for diagnose alle sammen, her lærer jeg jo stadig noe nytt om meg selv.

  20. Anonym says:

    Han er en jævla idiot som vil ha “fersk kjøtt” det er bra at han for svi for det.
    slike menesker som vil ha unge jenter er syke, hun kune jo vært datteren hans.

  21. Jarle says:

    Om ei jente som skriver til en mann som viser sin ekte alder som i dette tilfelle, så kan man da ikke dømme han nord og ned for det?. ( Ingen straffbar handling)
    Er det noen som jugde på alderen her, så var jo det nettopp denne fantasifiguren som “lurte” mannen for 40000,- ( straffbart) som visse mennesker sitter å forsvarer.

    Det er faktisk mange jenter som velger eldre herrer og motsatt.
    Vi snakker ikke om mennesker under 16år her.

    Mannen har overhodet ikke gjort noe galt, ingen straffbart. Men derimot selskapet som har kun lurt mannen for 40000,-

    Man kan gjerne diskutere moralen til mannen oppi dette, men å kalle han for et kåt gammel gris som vil ha ferskt kjøtt er å ta i.

    For de 40000,- kunne mannen ha kjøpt seg kjøtt på gata, og kanskje ferskt kjøtt også.

    Kalle norske jenter på alder av 22-27 for ferskt kjøtt sier det meste.
    Da er det nesten sopp i veggene allerede.

  22. antigirl29 says:

    Du avslører stadig nye kvaliteter ved deg selv, Jarle

  23. Camilla says:

    Holy Shit! Jeg kjenner ikke til noen av de som kommenterer her, men jeg gjetter at de ikke akkurat er i 20 åra.
    Han er en gammel gris som vil ha seg dame på 27 år. 30 års aldersforskjell er ikke normalt Jarle, selv om det finnes eksempler. Jeg er selv 27, og kan ikke tenke meg å flørte med noen på 56. Jeg har blitt oppsøkt av folk over 50 på sukker.no, og på utesteder flere ganger, og det er rett og slett bare ekkelt.

    Han er jo slett ikke blitt lurt, da det står på hjemmesiden til selskapet at det er verter som tar seg av chattinga.
    Det som “skremmer” meg er at alle som har kommentert her ser ut til å likestille det å være uføretrygdet med å være svak, dum og naiv. Herreminhatt. En ryggskade gjør deg ikke dum, en skjelettskade gjør deg ikke dum, en kronisk betennelse gjør deg ikke dum. Nå får dere gi dere.

    Det kan ikke være svindel når det står på nettsiden at det er verter som gjør det. Det er det samme som å ringe til sextelefon. De man snakker med der sitter antageligvis på facebook, ser på Hotel Cæsar på TV, stryker klær samtidig som de har telefonsex med deg, og later som de heter Vanessa og er 25 år. Er ikke dette det samme? Og det er plutselig ikke svindel?!

    • Roger S says:

      En ryggskade etc. gjør deg ikke dum. Innlegget ditt derimot slekter mot uvitenhet/dumskap,

      At et nettsted med en liten tekst baket inn i villkår etc. sier at noen av chatterene KAN være chatverter er litt vagt både iflg. meg og norsk markedsføringslov. Det er få som leser alle avtalevillkår på andre tjenester som blink, nettby, facebook eller når man innstallerer programmer på datamaskinen… man bare klikker “Jeg godtar avtalen” og klikker seg videre, og det gjør du i 95% av tilfellene også.

      Dette er uansett å regne som svindel og et lovbrudd, og camilla, dersom du er MINST like oppegående som denne “gamle grisen” som du kaller han, så skjønner du selv også tegninga når hele nettstedet forandrer seg når det kommer i media. Hvis ting hadde vært ærlig, lovlig og redelig hadde jo ikke det skjedd.

      Jeg tror du dømmer situasjoner etter hva du synes om eldre menn, og det at en mann i 50-årene drømmer om ei på 27. Dvs. at dine fordommer mot dette skygger over det faktum at dette er et firma som svindler folk. Og samtidig som du synes det er fælt at menn vil ha yngre kvinner, så reagerer du sikkert ikke på at vellykkede kvinner i 40-50 årene stadig oftere finner seg menn på 25. Bare se i Hollywood, dette er trenden!

      Når man kjøper telefonsex som du snakker om, så kjøper man en tjeneste som skal gjøre deg opphisset og gi deg utløsning. Jeg tviler i grunn på om de som ringer inn engang bryr seg om hvem de snakker med.

      Det er en STOR forskjell på å kjøpe telefonsex, og det å tro man snakker med ekte mennesker man tror man en dag kanskje får møte, og evnt. starte et liv med en gang i tiden. Og jeg tviler på at disse vertene snakker med folk i et halvt år uten at temaet å møtes kommer opp. Og når temaet kommer opp vil de gi forhåpninger om dette for å holde på kundene. Det sier jo seg selv.

      Her må du slutte å være så fjortiss-blond “Æsssssjjj… ekkelt gamle mannen vil ha ung jente ææææsj” ala tina og betina, og heller se litt på realitetene i saken. Kanskje du lærer en ting eller to om både empati og sympati i samme slengen. Kanskje skjønner du også at selv om du synes noe er ekkelt, teit,smakløsk, etc.. og selv om du synes noen er dumme, så gir ikke det andre rett til å utføre en ulovlig handling mot denne personen.

      Selv om jeg synes jenter som deg er minst like naive og patetiske som gamle griser på 50, så føler ikke jeg at jeg har rett til å selge deg en stor flott 60″ TV til 40.000 kroner, og dermed komme med min gamle brukte reise-TV etter å ha fått pengene.

  24. --- says:

    Har faktisk vært borti lignende tilfelle selv, men jeg skjønte ihvertfall at noe var galt når den personen jeg melda med var ekstremt motvillig til å chatte med noe annet enn styggdyre sms, så jeg avslutta hele tjenesten…

    Oppskriften på å bli lurt av dette:
    – Ha problemer sosial, spesielt med det motsatte kjønn
    – Kom rett fra lengre forhold til singeltilværelsen, med ovenfornevnte problem.
    – La brygge i noen måneder….

    For min egen del vil jeg si en ting om kvinner på min alder her til lands:
    De som er greie å snakke med og hyggelige og slikt; har type eller fast partner
    De andre er stort sett så på vakt mot å bli sjekka opp at oss som sliter litt med å ta det første steget mot å bli kjent føler oss kjeppjagd.

    Det er ganske utrolig at omtrent 9 av ti jenter jeg begynner å snakke med ganske casual uten å egentlig ha noen baktanker oppfører seg som om jeg er radioaktiv eller noe.

    Og tror da ikke jeg ser så jævlig ille ut heller… Patetisk; kanskje, ødelagt; definitivt, hva skal jeg gjøre med det? er for sent å bli sosial når man har passert 15 uansett, for da er allerede terskelen skyhøy til hva man tydeligvis må ha av sosial kompetanse.

    er 22.

  25. --- says:

    Og btw; de 250.000 du bruker i året på sminke og whatnot er egentlig utrolig bortkasta. Ei noenlunde pen jente nesten uten sminke er UTROLIG mye mer sexy enn ei som bruker mye sminke. Og hvem vil vel uansett kysse noen som er innsmurt med kjemikalier fra topp til tå og morgen til kveld?

  26. Ollepolle says:

    “At noen er uføretrygdede betyr det at de ikke er i stand til å være i arbeid, det ligger da i kortene at dette ofte er mennesker som er lett å utnytte.”
    Er det en som skriver her. Har knapt hørt noe dummere. Er trygdede mennesker dummere enn andre? For det er jo strengt tatt det vedkommende sier. Når man er såpass idiot at man gidder å betale 25 kroner for en enkel sms, og ikke skjønner lunta, da fortjener man ikke bedre. Trygdet eller ikke.

    Det er fortsatt lov å bruke hodet, men når enkelte menn senser en mulighet for å få seg ungf*tte går som regel vettet ut 😛 Og dakar han som har ørti tusen i gjeld og må bruke frøken høyre for dama på 27 med sprettrumpe og silikonpupper som var kåt24/ faktisk ikke fantes, nemmen så synd dah.

    • Rag says:

      Jeg har ikke sagt at trygdede er dumme, jeg snakker om dette tilfelle, en 56 år gammel mann som går på trygd, jeg tror det er en stor sannsynlighet for at det er snakk om en ensom og fattig mann med angst og depresjoner, muligens alkoholisert og med litt lavere sosiale antenner, jeg leser ihvertfall det mellom ordene.
      Jeg formulerte meg kanskje litt feil og burde vel sagt det på en annen måte, for meg var det ikke meninga å generalisere.

      Jeg tviler på at noen av dere vet hvordan det er å sitte alene og forlatt i en leilighet med all tid i verden og ingen å dele den med, frykt for å ta kontakt med folk, ingenting å glede seg over…

      Jeg kan jo selvfølgelig ikke vite akkurat hva som er tilfelle her, men det er da ingen tvil om at det er dette firmaet som er synderne i denne saken og at disse jentene kaster bort tid av livet sitt på å utnytte seg av det.

  27. Ollepolle says:

    “kåt 24/7” skulle det være, eller twentifårseven som det heter på norsk.

  28. Roger S says:

    Er det mulig å mene dette her?

    Et FIRMA som tilbyr tjenester i telenettet, later som om de tar betalt for å la deg snakke med ekte mennesker, mens du i virkeligheten bare snakker med ansatte. Regelrett svindel! Man betaler for en vare man rett og slett ikke får. Så enkelt er det.

    Jeg skjønner veldig godt at det sikkert er bittert for en dame med 500 000 i årslønn, å ikke få seg noe selv om hun bruker 250.000 i året på det… det må virkelig gjøre vondt… men gir virkelig det teletilbydere retten til å svindle folk? For det er jo dette saken EGENTLIG handler om. Jeg ser seriøst ikke sammenhengen… denne 57-åringen var jo bare et eksempel, og i tillegg snakket de om trygdede folk i chattloggen som er i saken, slik at han er et godt eksempel. også.

  29. antigirl29 says:

    Voldsomt så sinna du blei da, Roger. Hvor mange ganger klarer du å si rødstrømpe-mentalitet og *ler*? Take a chill pill. Jeg får meg i massevis, men lite som varer. Hvis du ønsker å rakke ned på meg for det, syns jeg det er sånn passe useriøst.

    • Hilde says:

      Når du er 56 år, trygdet eller ei, bør det ikke da allerede fra starten av skurre når den heite damen på 27 vil ha deg? Når du i tillegg betaler 25 kr per sms og vedkommende aldri vil gi deg privat tlfnr eller møte deg så skjønner du fortsatt ingenting? Sånn jeg ser det kan det kun være en grunn til det, du tenker med pikken. Det er vel kanskje derfor man aldri har sett noen ensomme stakkarslige kvinner stå frem i saker som dette.

      Det blir også tatt for gitt her av samtlige menn at dette gjelder ensomme triste menn. Jeg er slett ikke sikker på at alle som benytter disse tjeneste er så ensomme, jeg tror mange har kone og barn. Kanskje barn som er eldre enn de fake profilene de snakker med også. Og hvor ekkelt er ikke det? Om min mann hadde brukt 40 000 eller kanskje enda mer på og sende sms til en ukjent jente som kunne vært datteren hans ville jeg faktisk sett på det som verre enn vanlig utroskap, jeg ville tenkt at han ikke kunne ha en hjernecelle igjen. Ikke bare har han snakket gris (ville vært spennende og se loggen mellom kunde og vertinne her!) via sms, jeg gjentar via sms, han har også brukt enorme summer på det!

      Det kan virke som om mange synes det er en menneskerett med partner og sex, ser man for jævlig ut og er alkis så er det vel ikke så rart at ikke noen vil ha deg? Om de hadde tatt seg en dusj og et kurs i normal dannelse så hadde det kanskje blitt noe mer på de. Om du sitter inne i en mørk leilighet og drekker dagen lang (eller smsrunker da) så sier det seg jo selv at du ikke treffer noen.

      Om man har chattet litt på nett så kan man jo også lett forestille seg hva type meldinger disse mannfolkene sender. De har kanskje en frekk fantasi om avføring, dyr eller bleier som de ikke får snakket om noe annet sted. Så du Roger, jeg tenker du skulle fått kjørt deg om du skulle sende tusenvis av sms om sex og annet vås som problemene deres og hvor syyynd det er i de. Men du hadde vel likt det. Du hadde sikkert likt den sjarmerende straffen du beskriver også. En uke sammen med et uføretrygdet feit drog med angst og alkoholproblemer hadde kledd deg 🙂 Eller kanskje du skal ringe VG og si at du melder deg som støttekontakt for han i artikkelen siden du synes så synd på han?

      Disse mennene lurer seg selv, at noe tjener penger på det er som med alt annet.

  30. Jarle says:

    Kjære Camilla.

    Nei, jeg er ikke gammel.
    Men jeg sitter ikke å forsvarer ett firma som tilbyr jenter/damer til frivillig chatt evt treff, som igjen viser seg å være oppdiktet.
    Spiller ingen rolle om mannen 20 heller 50år. Man har blitt lurt opp i stry for 40000,- og at dere kan mene at dette er greit sier det meste om dere faktisk.

    Har mannen gjort noe galt/straffbart?.
    Har firmaet gjort noen straffbart?.

    Ja kom gjerne med kommentarer.

    Dere arrgumenterer kun på at mannen er “gammel” og jenta er “ung”
    Jenta utga seg for å være 27år.

  31. Jarle says:

    Ser dere diskuterer moral i dette og dømmer mannen etter dette.
    Men i en rettsak ville dere ikke bli hørt, så forbanne enkelt er det.

    Om man følger straffeloven i dette så går mannen fri, mens firmaet får så jakka passer.
    Ser også pr idag at dette firmaet har snart lurt sin siste kunde.

    Så blogg gjerne videre med dine utrolig dumme fordommer.

    Du har tapt på alle punkter.

    • Hilde says:

      Om du er så opptatt av straffeforfølgelse Jarle så burde du engasjere deg i salg og kjøp av mennesker, ekte sådan. Hver dag blir tusenvis av kvinner og barn kjøpt av kåte menn som tenker med pikken. Tusenvis av kvinner jobber i bedritne sexrelaterte yrker fordi menn som deg kjøper tjenesten. Og det er ikke fordi de liker det.

      Pornoindustrien som er blant de største industriene i verden er så og si skapt for menn. Det er den samme industrien som driver selskap som det vi diskuterer her, så kanskje du skulle vurdere og kutte støtten til det du selv mener er så galt. Noen kvinner i dag ser også porno, men vi er vel alle enig om at menn ser mye mer. Deler av produksjonen (mesteparten vil jeg egentlig si, men får vel moderere meg) til denne industrien gir menn et absurd forhold til seksualitet og hva som er greit og ikke. Vi leser stadig om overgrep av sadistisk karakter utført av menn, gjerne hele kameratgjengen sammen. Om de tar gjerningsmannen får han maks 2 års fengsel, men som regel er de vel såvidt innenfor portene før de er ute igjen klar for nye erobringer. Og kom gjerne med at det ikke har noe med pornoen og gjøre, men om det ikke er den så vil jeg gjerne vite hvor de får disse ideene fra. Er det kanskje noe medfødt?

      Norske staute karer reiser i flokk til Pattaya, de får seg jo ikke noe her til lands og damene der liker jo sex så godt. Hva synes du om det? Du kan jo ta en titt på saken under.
      http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=583649

      Så vet du hva, jeg fryder meg over at noen av dere får som fortjent. Det er MYE annet og engasjere seg i enn en kåt idiot som har svidd av 40 000 på en utopisk fantasi.

  32. antigirl29 says:

    Kan hende du er jurist som ikke klarer å se utenfor din egen lovsamling, Jarle, men jeg har ikke ett sekund vært opptatt av loven her. Litt av etikken, men mest av VGs framsilling av det hele som sjokkerende. Tross alt, hver dag bruker folk masse penger fordi de ønsker seg litt kjærlighet, enten de blir lurt indirekte eller direkte eller bare velger å være dumme. Forsøkte å sette det hele i en kontekst. Ser ikke at jeg hadde noe å vinne, men interessant at du mener jeg har “tapt”. Jeg er en veldig god taper, så det er ok.

  33. Camilla says:

    At man ikke leser vilkårene som står med liten skrift, men bare klikker “jeg godtar” er vanlig ja, og jeg gjør det selv. Men det står faktisk i vilkårene. Når man sier at man godtar, har man forpliktet seg til den avtalen man har ingått, om den er lest eller ei. Sånn fungerer avtalerett.
    Og jeg prøver ikke forsvare firmaet. Jeg synes det de gjør er moralsk forkastelig, men om det står i avtalevilkårene, er det vel ikke brudd på noen kontrakt?

    Og Roger, du sier at jeg er nok farget av at jeg synes han er en gammel gris, da vil jeg svare med at du er nok farget av at du er sikker på at dette er en alkohilsert, mindre begavet mann. Og jeg vil også si at jeg synes det er like ekkelt at en dame på 56 skulle ha en kjærste på 25, som at det er mannen som er eldst. Om det er en velykket eller alkoholisert mann/kvinne har ingeting å si. Det er det faktum at man kunne vært forelder og barn. Og jeg driter i trenden i Holltwood! Hva har det med noenting å gjøre?

    Hvorfor har mannfolka her inne så vondt for å skjønne at det ikke er virkelig folk bak slike tjenester når man 1: må betale masse penger, 2: aldri får treffe personen og 3: aldri får et telefonnummer. Er dere virkelig så naive? Tenker dere bare med pikken? Det bør ringe en bjelle her. Ganske tidlig.

    Legger merke til at det er et skille mellom menn og kvinner på meningene rundt dette her.

  34. Camilla says:

    Roger: Du skrev “Selv om jeg synes jenter som deg er minst like naive og patetiske som gamle griser på 50, så føler ikke jeg at jeg har rett til å selge deg en stor flott 60″ TV til 40.000 kroner, og dermed komme med min gamle brukte reise-TV etter å ha fått pengene.”

    Hvis du og jeg har skrevet en kontrakt før jeg har sett varen, hvor det står at TV’n kan være en gammel brukt reise TV, og jeg likevel signerer, er det ikke noe synd på meg om jeg blir “lurt”. Da er det jeg selv som ikke har lest avtalevilkårene.
    Skjønner ikek hvordan du kan kalle meg naiv egentlig. Du fremstår som mye mer naiv enn meg, som ikke hadde skjønt lunta hvis du hadde vært med på dette chattegreiene.

Leave a Reply

