Enklere for noen?

Posted: 25. August 2010 by antigirl29 in Trykt og utrykt, Ufiltrert Magnhild

Å, jeg skulle ønske jeg var en pen Hollywood-stjerne. Da kunne jeg bare drikke og bølle så mye jeg ville, smile pent til dommeren, komme kjapt ut av fengsel på grunn av såkalt plassmangel og slippe å være så lenge på avrusning som planlagt. Om jeg bare var Lindsay Lohan.

Medisinstudentene, derimot, de sliter litt mer. Jeg anbefaler dem heller å lese enn å klage. Det pleier å hjelpe mer. Og dessuten hadde det vært en fordel om de kan litt når de skal bli fastlegen min om noen år. Dere vet, det er ikke bare å surfe gjennom livet alltid.

Comments
  1. JILL WHITE FANEBUST says:

    Godt og kan legge skylden over på noen.Kan det sosiale livet tatt overhånd ?

    JILL

  2. A says:

    Latterlig innlegg. Du har tydeligvis overhodet ikke peiling! Jeg har selv hatt denne eksamenen og vet at det er helvete på jord, til tross for at jeg sto med god margin. Når folk sitter på lesesalen døgnet rundt, det er til og med madrasser ved siden av skrivebordene sånn at man skal slippe å “sløse” lesetid på å reise hjem, så er det nok IKKE det sosiale livet som har tatt overhånd! Slutt å uttale deg om ting du ikke har god nok kjennskap til!

  3. antigirl29 says:

    Beklager hvis jeg provoserte deg, A.Du var jo sikkert en flittig student. Og du strøyk kanskje ikke heller, eller hva?

  4. Karsten says:

    Apropos å “surfe seg gjennom livet”: Medisin er vel ikke akkurat det enkleste studiet å komme inn på, og heller ikke det enkleste å gjennomføre heller. Vet om flere flittige studenter som blant annet opplevde vanskeligheter med dårlige mikroskoper o.l. på den praktiske delen av eksamenen. Det er jo kult når du har lest/praktisert mange mange timer i forkant av eksamenen. Nok et surfe-eksempel .. =)

  5. A says:

    Som sagt, jeg sto med god margin, men det blir litt feil å uttale seg om noe når man bare har lest den ene siden av saken gjennom en tabloid avisartikkel. Det er ikke til å komme unna at alle medisinstudentene (i alle fall i Norge) er dyktigere enn snittet, men det gir ikke allmennheten rett til å hakke på dem/oss på en slik bakgrunn. Strykprosenten på andre studier (der stågrensen er betydelig mye lavere) er ikke like interessant for media virker det som. Får du det som tilsvarer en C på medisin, så er det stryk. Jeg har flere venner på andre studier som er fornøyde med en D, som jo er to bedre enn stryk for dem..

Leave a Reply

